Re: CRT na LCD czy warto ?

Autor: Krzysiek <qwaseq_at_pf.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 08:54:03 MET

> I zacząlem sie zastanawiac czy by nie kupic zamiast CRT z racji
> mniejszej ilości zajmowanego miejsca , itd.

Zdecydowanie LCD ;)

> Sprawą której sie obawiam w LCD są ewentualne bledne piksele i efekt
> smurzenia w grach FPP i dynamicznych animacjach itp.
> Czy czas 12ms to stan faktyczny czy tylko na papierze.
> Jak taki monitor spisalby sie np w grach jeśli chodzi o efekt
> smurzenia.

LG ostatnio wymienia panele nawet z 1 bad pixem, wiec obaw nie ma. Co do
smuzenia - ja mam L1720P (16ms), co prawda nie grywam w FPP ale na
przyklad w takim NFS U2 lub Colinie 4 nie zauwazylem smuzenia, wiec
wydaje mi sie ze z tym nie ma problemu

> Jaka jest zywotnośc LCDkow gdyz u mnie monitor jest
> wlączony przez powiedzmy 15 godzin na dobe bez wygaszacza ekranu
> czesto. Jak zniósl by to LCD.

Wydaje mi sie (choc nie jestem expertem) ze LCD lepiej znioslby taki tryb
"zycia" ;)

> Jeśli uwazacie , ze przesiadka na LCD w moim przypadku ma sens (...)

Jezeli tylko nie jestes grafikiem i niepotrzebujesz idealnego
odwzorowania barw i idealnej czerni to nie zastanawiaj sie

> Jeśli nie to na jakie marki warto zwrócic uwage?

Samsung, a z drozszych Iiyama lub Eizo

Pozdrawiam