Re: Windows XP na dysku SCSI.

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 21:15:19 MET

Mariusz Kruk napisał:

> ATSD, ciekaw jestem jak linuksowy czy NT-kowy RAID1 robiony
> programowo.

Podobno na linuxie działa to bardzo ładnie, ale ja niestety nie
testowałem żadnego z rozwiązań programowych.

> Zresztą te tanie kontrolerki to nie są de facto żadne kontrolery
> raidowe.

Tu masz rację.
Właśnie dlatego często nazywa się toto "pseudo-RAID" :)

> No dla mnie "bardzo drogie" to się zaczynają w granicach Fibre
> Channelowych rozwiązań.

Nie zapominaj, że rozmawiamy o zastosowaniach domowych. Przeciętny,
polski użytkownik peceta z wielkim bólem odkłada pieniądze na zwykły
dysk IDE o pojemności rzędu 40-200 GB. Tylko nieliczni mogą sobie
pozwolić na SCSI, nie wspominając już o droższych rozwiązaniach :(

> Dlaczego zawsze miałem głupie wrażenie, że jest na odwrót?

Heh, żebym to ja wiedział, już dawno wyprowadziłbym cię z błędu ;)

> Róznica tylko taka, że w jednym [...] jest to porozrzucane po
> różnych dyskach, a w trójce było to na jednym osobnym dysku

W telegraficznym skrócie :)

> Ehem. 50 u IBMa się jakoś inaczej nazywała. 5EE?

> Masz mirror zamiast backupu?

Tak, mam (2 x 80 GB realizowany przez Promise FastTrack 133).
Oczywiście backupy też robię. Wszystkie swoje dane raz na jakiś
czas zanoszę do pracy (na dyskach) i wrzucam na serwer. Tylko
najważniejsze rzeczy nagrywam na płyty. Niestety, w moim przypadku
problemem jest objętość tych danych (ok. 0,6 TB), więc zabawa w
"maleńkie" płytki DVD już dawno przestała mi się podobać :)

> W domu też nie mam backupu ;-/

Słowem: jazda bez trzymanki :) Ja już się parę razy przejechałem :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)