Re: 400mhz a win XP?

Autor: Meetom <meetom_at_cut-this.irc.pl>
Data: Mon 31 May 2004 - 18:30:23 MET DST

*Marco* wziął i napisał:

> ja tego nie powiedziałem, a tylko tyle że hackerzy już coraz rzadziej
> piszą wirusy pod te systemy, w związku z tym ogromna większość wirusów
> jest już stara i od lat znana, wiec łatwo taki komp zabezpieczyć

Zabezpieczyc można w sumie każdy system. Tyle, że np. goły W9x jest duzo
mniej bezpieczny od gołego W2k (jeśli mówimy o świeżo zainstalowanych
systemach dalej..)

> No i sam tu przyznałeś, że to jest niezależne od systemu (choć to nie
> do końca prawda) - więc dlaczego Twoim zdaniem 2000 jest bardziej
> bezpieczny.

Wirus przenosi się poprzez OE czy MSIE i ma na celu wyrządzenie jakiejś
szkody. I mimo ze na oba systemy sie dostanie to niekoniecznie na oby
uda mu sie wyrządzić szkodę. Choćby na przykład dlatego że w W98 każdy
użytkownik - można powiedzieć - ma prawa admina :)

> No to współczuję, bo jeśli system nie chce się zainstalować (pomijam
> płytkę z błędami) to znaczy że z komputerem nie wszystko jest w
> porządku pod względem sprzętowym.

Ja tam się cieszę. Bo wiem ile z takim Me było problemów - komp mojej
siostry. Teraz ma WinXP (wiem, że była mowa o W2k, ale sam fakt, że ma
*inny* system) i jak do tej pory (ponad pół roku), tylko raz mnie
prosiła o pomoc - w konfiguracji jakiegos programu. Nic się jej nie
wiesza, nie ma wszelakiej maści błędów czy blue-screenów. A sprzętu nie
zmieniała :)
I o ile dobrze pamiętam, też były problemy z instalacją Me, ale po
ktorejś próbie się udało. Ale to dawno temu było, więc może to nie
koniecznie u niej..

--