Re: OVERCLOCKING

Autor: von <antyspam_at_mydomain.com>
Data: Mon 31 May 2004 - 15:16:51 MET DST

No i po co piszesz jak nie wiesz ?

> 8RDA+ ma lepszy uklad dzwiekowy (Soundstorm), porownywalny do SB Live.

To akurat zgadza się z prawdą (chodzi o inny mostek południowy MCP-T).

> 8RDA3+ ma zwykly kodek c-Media szesciokanalowy.
> Plusem moze byc obecnosc SATA, jesli ktos ma zamiar montowac dyski tego
> typu.
> Poza mozliwoscia podlaczenia wiekszej ilosci napedow zysk z posiadania dysku
> SATA
> jest zaden. O nie.. sklamalem... kable sata sa bardzo wąskie, dzieki czemu
> srodek kompa sprawia lepsze wrazenie estetyczne.
>
> Mzliwosci OC obydwu plyt sa identyczne.

Tu mógłbym się kłócić.
Przede wszsystkim różnica między obydwoma płytami polega na tym, że
8RDA3+ wspiera oficjalnie procesory z 200Mhz magistralą (czyli
efektywnie 400MHz) - nowszy mostek północny nazywany Nforce 2 Ultra 400
(:D). Może w 8RDA+ też można ustawić magistralę 200MHz, ale nie jest to
oficjalnie wspierana prędkość. Dodatkowym plusem 8RDA+ może być to, że
mostek północny jest chłodzony pasywnie i nie jest źródłem dodatkowego
hałasu.

No cóż... Dodam jedynie, że to właśnie wybór procesora determinuje wybór
płyty, a nie odwrotnie (no chyba, że ktoś zaaplikuje P4 w Socket A
młotkiem ;)

> tu

Ze względu na to co napisałem wyżej wnioskuję, że twój poziom wiedzy o
sprzęcie nie jest najwyższy. Dlatego też odradzałbym zabawę w OC, bo
potencjalny przyrost mocy jest IMO niewspółmierny do możliwych strat. No
chyba, że renderujesz codziennie na potęgę, albo robisz divx w ilości
ogromnej - wtedy ma to jakiś sens.

Reasumując... ;)
Na przyszłość polecam stronę internetową producenta sprzętu jako
najbardziej wiarygodne (choć może nie do końca pełne i
satysfakcjonujące) źródło informacji, uzupełniane najlepiej przez testy
jakichś fachowych serwisów (:

pozdrawiam

--
von