Re: OVERCLOCKING

Autor: Przemek_Szrk <szarkiz_at_gazeta.pl>
Data: Mon 31 May 2004 - 14:25:59 MET DST

Użytkownik "Shortys" <shortys1@o2.pl> napisał w wiadomości
news:c9f722$4jh$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Chciałbym sobie kupić nowy dobry komputerek za niską stosunkowo cenę.
> Upatrzyłem sobie płytę główną EPOX 8RDA+ lub EPOX 8RDA3+ (zabardzo nie
wiem
> czym one się różnią dlatego prosiłbym o pomoc).

8RDA+ ma lepszy uklad dzwiekowy (Soundstorm), porownywalny do SB Live.

8RDA3+ ma zwykly kodek c-Media szesciokanalowy.
Plusem moze byc obecnosc SATA, jesli ktos ma zamiar montowac dyski tego
typu.
Poza mozliwoscia podlaczenia wiekszej ilosci napedow zysk z posiadania dysku
SATA
jest zaden. O nie.. sklamalem... kable sata sa bardzo wąskie, dzieki czemu
srodek kompa sprawia lepsze wrazenie estetyczne.

Mzliwosci OC obydwu plyt sa identyczne.

> Następnie największy problem
> mam z wybraniem procesora. P4 jest dość drogi, natomiast AMD jest tani i
tu
> mam ważne pytanie. Czy Athlon XP 2500 + Barton (1833 Mhz) dobrze się
> podkręca?

Zalezy od serii, ale zazwyczaj ida bardzo wysoko.
Jesli myslisz o OC kup sobie Bartona 2500+ M. Ta seria kreci sie
podobniez bez problemu do poziomu 3400+ i wyzej a cena niewiele wyzsza.
Pisze 'podobniez' bo tyle mozna wyczytac z recenzji, sam nei sprawdzalem.
U mnie barton 2500+ z zablokowanym mnoznikiem chodzi stabilnie jako 3200+
bez podnoszenia napiecia, na plycie 8RDA3+. Dodatkowo zeby bylo ciszej
mozna zdjac wentylatorek z chipsetu bez obawy ze temperatura drastycznie
wzrosnie.

pozdr.
Przemek.