Re: moc zasilacza jak obliczyć

Autor: Fosgate <fosgate_at_poczta.onet.usun.to.pl>
Data: Wed 26 May 2004 - 22:03:37 MET DST

> Jak obliczyć moc jaką musiałby mieć zasilacz do danego kompa. Wiadomo,
że
> zamiast kupić 300 lepiej 360, a zamiast 360, 420 ale każdy grosz się
liczy.

Nie spotkałem jeszcze kompa domowego użytku, który wymagałby zasilacza
większego niż 300W. Ważne tylko aby było to 300W mocy ciągłej a nie jak to
piszą producenci typu Codegen, Q-Tec 300W Peak Power. Ja mam Bartona 2500
XP, 512MB RAM, Radeon 9500@PRO, Sound Blaster Audigy, HDD Baracuda 80GB
7200 + od czasu do czasu jeszcze jeden HDD, DVD-ROM, DVD-RW i do tego
zasilacz FSP Group o mocy ... 245W z 12cm, leżącym wiatrakiem,
spowolnionym do progu słyszalności. Od dwóch tygodni komp chodzi niemal
non-stop obciążony na full (kompresuje filmy z kamery DV do formatu DVD i
nagrywa płytki), żadnych zwisów czy innych anomalii. W grach 3D też nic
złego się nie dzieje. Tyle że te 245W to ciągła moc, szczytowej to pewnie
ze 350 W by było. Zapytasz ile kosztował ten zasilacz. A ja ci odpowiem
45zł na Allegro. Tak, tak tylko 45zł. Aha, zasilacz ma PFC i wyjście +12V
na zewnątrz obudowy.
RF