Re: moc zasilacza jak obliczyć

Autor: Tomasz Cenian <aaa_at_bbb.ccc.dd>
Data: Wed 26 May 2004 - 22:17:31 MET DST

Fosgate wrote:

> Nie spotkałem jeszcze kompa domowego użytku, który wymagałby zasilacza
> większego niż 300W. Ważne tylko aby było to 300W mocy ciągłej a nie
> jak to piszą producenci typu Codegen, Q-Tec 300W Peak Power. Ja mam
> Bartona 2500 XP, 512MB RAM, Radeon 9500@PRO, Sound Blaster Audigy,
> HDD Baracuda 80GB 7200 + od czasu do czasu jeszcze jeden HDD,
> DVD-ROM, DVD-RW i do tego zasilacz FSP Group o mocy ... 245W z 12cm,
> leżącym wiatrakiem, spowolnionym do progu słyszalności. Od dwóch
> tygodni komp chodzi niemal non-stop obciążony na full (kompresuje
> [...]

I ja się pod tym podpisuję.
Witryna, którą cytuje eXEnsior, grubo zawyża wymaganą moc zailacza. Niedość,
że jest liczona przy 100% obciążeniu każdego z osobna komponentu systemu, co
*nigdy* się nie zdarza, nawet w momencie max. obciążenia systemu, czy w
momencie jego startu, to jeszcze dodaje do tak wyliczonej wartości 25%.
Wolne żarty. Zaliczacz 300W _dobrej klasy_ pociągnie spokojnie praktycznie
każdy domowy system. Oczywiście zasilacz dajmy na to 460W będzie pracował na
mniejszym obciążeniu niż 300W, ale w przypadku uznanych firm nie ma to
wielkiego znaczenia.

--
tomasz cenian tcenian at wa dot home dot pl