[lama] zasilacz i wiatrak - pomożecie? :)

Autor: Meetom <meetom_at_cut-this.irc.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 21:38:57 MET DST

Witam!
Na początku zaznaczam, że macie do czynienia z lamą jeżeli chodzi o
różne elektroniczne sprawy :)
Problem polega na tym, że coś m iw kompie szumi :) :)
Drogą dedukcji doszedłem do tego że to zasilacz (po odlączeniu wiatraka
z procka, szum ciągle taki sam). Jedyne co może szumieć w zasilaczu to
wiatraczek (chyba, że z tego co czytałem to "grzechoczące elektrony"
:P).
Rozglądnąłem się na Allegro - wiatraczki nie są drogie. W granicach
kilkunastu złotych ("super-cool-extra-mega-ultra ciche"). Wszystkie
chyba kończą się wtyczką (do podłączenia do płyty głównej). U mnie w
zasilaczu wiatrak jest podłączony czerwonym i czarnym kabelkiem.

Teraz pytania:
Czy mogę wywalić stary wiatrak i w jego miejsce wstawić nowy, ale nowego
nie podłączać do zasilacza tylko do płyty głównej (bo od niego chyba
tylko jeden kabel idzie - ale mogę się mylić).
Czy jeśli nie - da się to podłączyć w miejsce starego bez problemów
(gdzies nawet znalazłem który kolor z którym, a z lutowaniem może sobie
poradzę:P)
Czy może to wcale nic nie da (wiem, że są różne napięcia: 12v 7v 5v itp)
ale jak pisąłem pod tym względem nic nie wymyslę.
Może lepiej dać te dwie stówki za Chiefteca i a stary zasilacz zostawić
w spokoju?

Jakieś inne propozyje, porady?

Z góry dziekuję za wszelkie odpowiedzi :)

--