Re: [lama] zasilacz i wiatrak - pomożecie? :)

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Wed 26 May 2004 - 08:22:18 MET DST

Meetom wrote:
> Na początku zaznaczam, że macie do czynienia z lamą
Nie ma czym się przejmować

> Czy mogę wywalić stary wiatrak i w jego miejsce wstawić nowy, ale
> nowego nie podłączać do zasilacza tylko do płyty głównej (bo od niego
> chyba tylko jeden kabel idzie - ale mogę się mylić).
Możesz podłączyć do płyty głównej. Jeśli kabelek będzie trzy żyłowy to
dodatkowo będziesz miał monitorowane obroty wiatraczka. Ale jest jedna ważna
sprawa. Wiatrak musi mieć czujnik temperatury, żeby w razie nadmiernego
przegrzewania się zasilacza mógł odpowiednio zwiększyć obroty. Jeśli jest to
dla ciebie za trudne kup zwykły wiatrak 2000obr./min. bez czujnika obrotów
(dwie żyły w kablu) i przylutuj w miejsce starego. Ponieważ obroty będą
mniejsze w porównaniu do starego wiatraka istenieje niebezpieczeństwo
spalenia się zasilacza z powodu przegrzania.