Re: [lama] zasilacz i wiatrak - pomożecie? :)

Autor: Virus_7 <virus_7_at_spam.o2.pl>
Data: Tue 25 May 2004 - 21:51:12 MET DST

Użytkownik "Meetom" <meetom@cut-this.irc.pl> napisał w wiadomości
news:c907ca$hi3$1@news.onet.pl...
> [...]
> :P).
> Rozglądnąłem się na Allegro - wiatraczki nie są drogie. W granicach
> kilkunastu złotych ("super-cool-extra-mega-ultra ciche"). Wszystkie
> chyba kończą się wtyczką (do podłączenia do płyty głównej). U mnie w
> zasilaczu wiatrak jest podłączony czerwonym i czarnym kabelkiem.
>
> Teraz pytania:
> Czy mogę wywalić stary wiatrak i w jego miejsce wstawić nowy, ale nowego
> nie podłączać do zasilacza tylko do płyty głównej (bo od niego chyba
> tylko jeden kabel idzie - ale mogę się mylić).

Jasne! Chyba, że nie masz wolnych podłączeń na płycie.
A i pamiętaj o długich kabelkach.

> Czy jeśli nie - da się to podłączyć w miejsce starego bez problemów
> (gdzies nawet znalazłem który kolor z którym, a z lutowaniem może sobie
> poradzę:P)

Jasne! Czerwony do czerwonego, czarny do czarnego, a żółtego odizoluj od
reszty :D

> Czy może to wcale nic nie da (wiem, że są różne napięcia: 12v 7v 5v itp)
> ale jak pisąłem pod tym względem nic nie wymyslę.

Sprawdź najpierw na jakie napięcie był stary wentylek. Myślę, że na 90% jest
tam 12V czyli standard.

> Może lepiej dać te dwie stówki za Chiefteca i a stary zasilacz zostawić
> w spokoju?

Hmmm.. Zależy co masz? Jeśli to Codegen, albo jakiś inny shit (np. niektóre
ModeCom) to zapewne lepiej wymieńić całość.
A Chieftec posłuży Ci pare ładnych lat.

Pozdrawiam
Virus_7