panel lcd middle-end

Autor: qmodo <qmodo_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 20:09:36 MET DST

witam,

chcialbym zmienic swoj wysluzony monitor (17" CTX na kineskopie Trinitron) na
panel LCD; mialem okazje pracowac przy kilku takich panelach, ale prawde mowiac
nie zachwicily mnie; byly to jakies tanie modele Balinea; jaki przedzial cenowy
musialbym brac pod uwage, zeby taki panel mnie jednak "zachwycil", a jednak nie
wydac jakiejs niebotycznej kwoty; czy za okolo 3k PLN moglbym miec cos rozsadnego?

o ile mi wiadomo, na wyswietlaczach lcd lubia pojawiac sie bad-pixele; producent
wymienia panel na nowy, dopiero jak tych bad-pixeli jest okreslona ilosc etc;
prosze mnie poprawic jezeli sie myle; prawde mowiac nie chcialbym byc zmuszony
do pracy na monitorze, za ktory wydalem tyle pieniedzy i ma jakies ubytki (mysle
ze nikt by nie chcial);

interesuje mnie tez jak to jest z katem widocznosci; czy te 140 stopni (okolo)
liczy sie w ten sposob, ze w srodku panelu wystawia sie "normalna" i po 70
stopni (w pionie lub poziomie, zaleznie od specyfikacji) w lewo/w prawo/na
dol/na gory wszystko widac jak nalezy?

rzecz nastepna - smuzenie; gram czasami w rozne gry, ogladam filmy (pewnie nie
tylko ja) i nie chcialbym zeby efekt smuzenia obnizal moja przyjemnosc z tych
czynnosci; jaka wartosc czasu reakcji zapewnia komfort patrzenia?

jaka jest roznica w wykorzystaniu zlacza d-sub i dvi? nie wszystkie monitory sa
wyposazone w wyjscie cyfrowe...

dodatki w stylu glosnikow i mikrofonu mnie nie interesuja, a nawet wolalbym,
zeby ich nie bylo; zalezy mi na mozliwie prostej obudowie, bez zbednych
udziwnien, najlepiej w kolorze czarnym;

na jakie inne parametry powinienem zwrocic uwage?

czy po uwzglednieniu moich powyzszych wymagan, moglibyscie mi polecic jakies
konkretne modele, albo chociaz firmy, na ktore powinienem zwrocic uwage?
rozgladalem sie troche i jak na razie do gustu przypadly mi nastepujace monitory:

17" Sony X73B

17" NEC 1760NX
17" iiyama ProLite E431S-B
17" iiyama ProLite H430-B