Re: Abit IS7/IC7 alternatywne chłodzenie chipsetu i brak otworków

Autor: Alojzy (brak_at_emaila.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 22:43:32 MET DST

Użytkownik "Kris" <kris_at_twojepc.pl> napisał w wiadomości

> Nie przewidziałeś, że wentyl jest jednym z
> elementów, które mogą zmniejszać jej funkcjonalność.

Przewidziałem, lecz z tego co wiem to każda płyta z tych markowych ma
wentyl.

> Zaopatrz się w radiator (np. Zalmana).

Sęk w tym że standardowy radiator do małych nie należy. Ostatecznie myślałem
nad zamontowaniem innego małego wentylatora @5v. Nie można przeceniać
możliwości samego radiatora :)

> Oczywiście przyda się hartowany pręcik lub blaszka, która go przytrzyma po
> przymocowaniu końców do zaczepów. Lub wymyślisz coś innego jak się dobrze
> przyjrzysz. Wszystko da się zrobić ...

Tak, szkoda tylko że wielu producentów coolerów zapomina że sporo jest płyt
bez otworków w płycie, a takich coolerów jest malutko. Widziałem coprawda
jakiegoś tt
http://www.4max.pl/produkt.asp?g=25&gg=19&id=788 oraz coś solidniejszego za
bodajże 169zł
http://www.4max.pl/produkt.asp?g=25&gg=19&id=871 na 4max.pl. Ten poerwszy mi
siękompletnie nie podoba (wentyl to suszarka na minimalnych obrotach). Ten
"solidniejszy" był dość ciekawy, tylko cena mogła by być trochę niższa, oraz
ten wentyl 5200obr... od razu na 5v a i dalej nie wiem czy byłby słyszalny.

> Ciągnąłem >280MHz na pasywnym ogryzku radiatora więc nie jest żaden wymóg
w związku z innymi
> ograniczeniami w o/c

Na podobnym do tego?
http://www.abit-poland.com/gfx/prod/mb/socket_478/ai7_top_view_500.jpg