Re: Abit IS7/IC7 alternatywne chłodzenie chipsetu i brak otworków

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 21:28:07 MET DST

Cześć,

> Kupiłem tą płytę pół roku temu ponieważ wtedy (Zresztą dzisiaj też)
> jest to dobra konstrukcja i nadal wydajna.

Kupiłeś bo Ci się podobała. Nie przewidziałeś, że wentyl jest jednym z
elementów, które mogą zmniejszać jej funkcjonalność. Jak Cię denerwuje to
musisz poprawić. Masz zaczepy więc oprzyj się na nich. Rozmontuj chłodzenie.
Zaopatrz się w radiator (np. Zalmana). Przemyśl jak można to podczepić.
Oczywiście przyda się hartowany pręcik lub blaszka, która go przytrzyma po
przymocowaniu końców do zaczepów. Lub wymyślisz coś innego jak się dobrze
przyjrzysz. Wszystko da się zrobić ...

> Co do chłodzenia to
> niepowiem jest w miarę ciche, ale ja mam dość dobry słuch. Zresztą
> jaka płyta na i865PE oferująca podobną wydajność i możliwości (bios,
> możliwości o/c) ma pasywne na chipsecie?

Ten wentyl to tylko zbędny, denerwujący bajer i potencjalne źródło kłopotów.
Nic więcej. Bajer marketingowy. Ciągnąłem >280MHz na pasywnym ogryzku
radiatora więc nie jest żaden wymóg w związku z innymi ograniczeniami w o/c

> Co do przyklejania.... płytę mam na gwarancji i chcę by tak pozostało.
> Radiator mam taki jak w płycie bodajże AI7 (coś jak goldenorb), a nie
> ten plastikowy montowany na początku.

Rozumiem.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."