Re: Płyty GigaByte GA-686LX3 i LuckyStar 5MVP3

Autor: Grzegorz Sułek (gsulek_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 10:11:21 MET DST

 Auto Pilot <auto.pilot.WYTNIJ_at_gazeta.pl> wrote:
> Witam!

> Kupiłem podczerwień pod płytę na Allegro, ale niestety nie chce mi działać.
> W instrukcji do płyty Gigabajta jest opisany sposób podłączenia IrDY do
> płyty, ale nie mogę poradzić sobie z ustawieniami BIOSU. Mój WinXP nawet nie
> wykrywa IrDY. Natomiast z płytą LuckyStara problem jest odwrotny. W BIOSie
> włączyłem port podczerwieni i Win98 wykrył go bez problemu, za to nie mam
> instrukcji i nie wiem jak podłączyć IrDE pod płytę. Wprawdzie znalazłem port
> na płycie, ale tam jest aż 7 pinów, a wszędzie, gdzie widziałem jest ich 4
> [...]

W GigaByte GA-686LX3 prawdopodobnie się nie da, sam mam taką płytę i okazało
się, że opcja włączająca IRDE w biosie owszem jest ale oznaczona jako ukryta
Na stałe zablokowana i bios jej nie wyświetla. Jakby jakimś edytorem do BIOSu
włączyć tę opcję i zupgradować bios na ten zmodyfikowany to pewnie by zadziałało.
(plik biosu oglądałem programem AwdEdit)
Czy ktoś wie czym przerobić plik z biosem by uaktywnić ukryte funkcje?

Co do Lucky Star to nie wiem bo nie miałem z tą płytą do czynienia, ale może
sprawdź w instrukcji pinout, bo prawdopodobnie używane są tylko 4 piny i te
pozostałe są nieaktywne.

--
pozdro