komp uzywka - co to bedzie

Autor: Grzech (surym_at_poczta.spam.onet.pl)
Data: Thu 06 May 2004 - 23:55:51 MET DST

znajomy kupil uzywke, poprosil abym zasugerowal ewentualne upgrady

mobo abit SL6 (intel 815)
proc - celeron 533
ram 1x128 MB
reszta goła, grafa/dzwięk integra

tak sobie myślałem, czy nie dolozyc 256 MB ramu i nie zainstalowac w2k
na tym kompie.
ale póki co - czy ten proc uciągnie DVD? z divx może być różnie... ma
tam być jeszcze nagrywarka, co dodatkowo przemawia za zainstalowaniem
w2k

a może by tak podkręcić proca na 100 mhz? probowalem z softmenu, bez
podwyższania napiecia, ale nie wstał. są szanse?

no i teraz sprawa trochę 'śmierdząca'. największy kądzioł przy slotach
pamięci, (poniżej po prawej stronie) jest trochę napęczniały od góry,
a od spodu wyciekła z niego zawartość (zaschnięte czarne coś). na
razie komp chodzi, (co prawda mam BSODy podczas bootowania, ale i tak
OS jest do przewalenia). nie wiem, czy bać się takch spalonych
kądziołów, znajomemu w Abicie KX133 spaliły się wszystkie kądzioły
przy procu sukcesywnie (tzn. co kilka dni jeden), komp chodził cały
czas stabilnie (do czasu spalenia ostatniego), miał tylko problemy
przy wstawaniu. po spaleniu wszystkich, wlutował nowe i od tego czasu
OK :)

prosze o porade

pozdrawiam
grzech