Re: Pomózcie znaleźć driver do starej karty muzyczne

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 25 Apr 2001 - 14:27:15 MET DST

Użytkownik "Bartek" <megabart_at_priv.onet.pl> napisał w wiadomości news:9c2eed$f3t$1_at_news.tpi.pl...
> Karta będzie na 99% zgodna z Adlib, a na 80% z Sound Blaster 1.0.

Użyłem programu HWInfo który powiedział mi, że to Sound Blaster 2.0.
Ale jak już pisalem - FCC-ID:I38-SGBX21 wskazuje, że jest to BXII Aztecha.
Ściągnąłem drivery do Win3.1 i zainstalowałem - podczas testów uzyskałem
dźwięk (pod MS-DOS) ale tylko z testu FM, reszta testów dziwnie nie gra.

Instalator dodał sterowniki "Galaxy" widoczne w Contro Panelu
w "Multimediach" ale niewidoczne w Control Panelu "System".
Pewnie dlatego, że to stare 8/16 bitowe sterowniki.
Niestety nie mam w Systrayu Win95 głośniczka regulującego głośność :-(
No i niestety drivery te nie grają w Windows wcale :-(

> W tamtych
> czasach karta niezgodna z SB lub Adlibem po prostu by się nie sprzedała.
> Pozostaje więc odpalić ją na sterownaikach standartowych (zacząć od Adliba),
> przy czym adresy i przerwania ustawić trzeba ręcznie zgodnie z ustawieniami
> jumperów (lub na farta :-) ).

Próbowałem zrobić jak mówisz. Usunąłem instalację driverów Aztecha
przywracając oryginalne pliki autoexec.bat, system.ini i control.ini.
Używając Control Panelowski "Dodaj Nowy sprzet" dodałem z działu
"multimedia" kartę Sound Blaster a potem, jak tamta nie działała,
dodałem Sound Blaster Pro. Obie niestety nie działały, mimo poprawnych
ustawień drivera zgodnych z jumperami na płytce (IO220H, IRQ5).
Ponieważ karta gra na głośnikach w MS-DOS nie sądzę aby była "zepsuta".
Wciąż liczę na to, że jest jakiś problem softwareowy... Pomóżcie!

Acha, ponieważ na płycie głównej tego packarda bella jest gameport
i ma nalepkę na zewnątrz obudowy "active game port" więc wyłączyłem
drugi game port na karcie audio jumperem na tej karcie. Czy dobrze?
A może można mieć dwa game porty i to nie przeszkadza?

> Swoją drogą karta może przecież chodzić na
> driverach od Win 3.1 do ściągnięcia z www.aztech.com. Są tam przecież
> drivery do kart 8 bitowych.

Próbowałem, instalują się, w dziale multimedia control panela są
wpisy o "Galaxy BX" ale niestety nie działają. Próbowałem pokręcać
potencjometrem głośności na karcie i jedynie co uzyskuję to
zgłośnienie szumu w głośnikach. Zero dźwięków Windowsianych :-(

> Nie ma mowy, by Win95 sam z siebie wykrył taką kartę, nie mówiąc juz o
> samoistnej konfiguracji. Tego systemu nie tworzyli przecież cudotwórcy :-).

Ojejku... przecież skoro mówisz że karta udaje SB to powinien wykryć.
Ja mam w swoim komputerze SB16 ASP i z tego co pamiętam wykrył go.
Ale ten Galaxy nie działa MIMO instalacji ręcznej... Pomocy!!! :-)