Wycisssszanie peceta...

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 14:11:55 MET DST

Chciałbym choć trochę wyciszyć mój domowy komputer, bo w nocy pracuje jak
kosiarka.

Obudowa jest metalowa (nie będę jej zmieniał) MIDI-TOWER ATX.
DVD-ROM, CD-RW, i 2-HDD, na procku wentylator spire.

Najgorszy szum daje DVDROM i nie chodzi to o to, że wydaje on taki dźwięk
sam z siebie. To obudowa wpada w rezonans a wtedy słychać donośne BUUUUUU.
Co można z tym zrobić?
Próbowałem przykręcić go jak najmocniej tyloma śrubkami iloma się dało ale
za bardzo to nie pomogło.

Brdzo głośny jest też wiatrak na zasilaczu. Gdy zasilacz pracuje i dotknę
ręką obudowy to wyczuwam delikatne jej drżenie.

HD są w miarę ciche.

Czy istnieje jakiś program regulujący szybkość wiatraczków na procku i
zasilaczu w zależności od temperatury?

Pozdrawiam
        Jo Joro

--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-