Re: Wycisssszanie peceta...

Autor: m. (m100_at_poland.com)
Data: Sat 21 Apr 2001 - 14:35:59 MET DST

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala napisał(a):

> Chciałbym choć trochę wyciszyć mój domowy komputer, bo w nocy pracuje jak
> kosiarka.
>
> Obudowa jest metalowa (nie będę jej zmieniał) MIDI-TOWER ATX.
> DVD-ROM, CD-RW, i 2-HDD, na procku wentylator spire.
>
> Najgorszy szum daje DVDROM i nie chodzi to o to, że wydaje on taki dźwięk
> sam z siebie. To obudowa wpada w rezonans a wtedy słychać donośne BUUUUUU.
> Co można z tym zrobić?
> Próbowałem przykręcić go jak najmocniej tyloma śrubkami iloma się dało ale
> za bardzo to nie pomogło.

> [...]

Sa skuteczne wmiare metody:
- wiatraki mozna oczyscic i ewentualnie nasmarowac (smar wyglusza
wentylatorki)

- poloz gruba ksiazke lub paczke cdromow na obudowie - pare decybeli mniej
(zalezy od miejsc na obudowie - przestaje dzwonic i wpadac w wibracje -
ewentualnie zwieksz obciazenie)

- na DVD czasem pomaga programik spowalniajacy obroty napedu.