Re: Wycisssszanie peceta...

Autor: Dafi (dafi_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 23:17:40 MET DST

Użytkownik "Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala" <jojoro_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:slrn.pl.9dr14b.9e0.jojoro_at_www.slrn.z.pl...
> Chciałbym choć trochę wyciszyć mój domowy komputer, bo w nocy pracuje jak
> kosiarka.
>
> Obudowa jest metalowa (nie będę jej zmieniał) MIDI-TOWER ATX.
> DVD-ROM, CD-RW, i 2-HDD, na procku wentylator spire.
>
> Najgorszy szum daje DVDROM i nie chodzi to o to, że wydaje on taki dźwięk
> sam z siebie. To obudowa wpada w rezonans a wtedy słychać donośne BUUUUUU.
> Co można z tym zrobić?

Mozne spowolnic go jakims softem to przy nizszej predkosci moze nie bedzie
drgan.

> Brdzo głośny jest też wiatrak na zasilaczu. Gdy zasilacz pracuje i dotknę
> ręką obudowy to wyczuwam delikatne jej drżenie.

Ale szumi pewnie ten na procesorze. Odlacz zasilanie plyty glownej to sie
przekonasz jak zasilacz szumi.

> HD są w miarę ciche.

Jesli IBM tez mozna spowolnic softem z ich strony www

DAfi