Re: Co zrobić z Celeronem 600?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 17 Apr 2001 - 22:35:34 MET DST

Hi,

Pszemol wrote:

> I jest to powszechna praktyka - rozumiem, że chrystler też sprzedaje
> droższe modele mercedesa za tanie pieniądze przylepiając im numerki
> 190E zamiast odlepionego 500SEL... Dobre sobie :-)

Nie stosuj analogii samochodowej tam, gdzie nie ma ona sensu,
bo zaczyna mi się wydawać, że piszesz na tematy, na których
w ogóle się nie znasz.

> No tak... widzę, że dobrałeś sobie autorytet.

A kto ma być autorytetem? Jakiś tam Pszemol, którego zna tylko
najbliższa rodzina, czy kilkudziesięciu ludzi, z którymi liczą się
wszyscy producenci procesorów i płyt? Na głowę upadłeś, że autorytety
podważasz?

> Wciąż nie mogę znaleźć uzasadnienia dlaczeo Intel miałby sprzedawać
> taniej procesor, który mógłby sprzedać drożej. Możesz mi to wyjaśnić?

Bo sprzeda dużo tanich procesorów i zarobi, ale sprzeda też mało
drogich i zarobi drugi raz. Zresztą jaką ma alternatywę? Sprzedawać
tylko tanie wolne? Konkurencja go zje. Sprzedawać tylko drogie
szybkie? Konkurencja go zje. Sprzedawać tylko tanie szybkie?
Za małe zyski i rozwój procesorów stanąłby w miejscu, bo nie
byłoby forsy na badania.

Zresztą procesor jest procesor. Ma tylko maksymalną częstotliwość
pracy, która już w czasie projektowania jest uwzględniana, bo nie
da się przerobić procesora tak, aby chodził szybciej. Robi się to
tak, że projektuje się procesor np. 100 MHz, a potem sprzedaje
50, 60, 70, 80 MHz, pozostawiając margines stabilności pracy
gorszych egzemplarzy. Chyba nie wyskoczysz teraz elektronikowi,
że wiesz lepiej jak się projektuje i wykonuje układy scalone?

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |