Re: Przetwarzanie rozproszone - co zamiast distributed.net (

Autor: m (m100_at_poland.com)
Data: Mon 02 Apr 2001 - 16:15:20 MET DST

Radoslaw Sokol napisał(a):

> Hi,

> Pamiętaj, że w przypadku np. maszyny 1 GHz nieobciążony komputer (bez
> monitora) zjada powiedzy 30 W prądu, a pod obciążeniem typu RC5 -- już
> ponad 100 W. Różnica jest zauważalna. Ponadto nieobciążony nie będzie
> się tak grzał i dłużej pożyje.
>
> Jestem przeciwnikiem udzielania swojej mocy procesora na cele innych --
> Ty płacisz za prąd, Twój procesor może się spalić w razie awarii wiatraka,
> Twój procesor będzie pracował trzy lata zamiast sześciu. Pomyśl nad tym.

No nie jest tak w 100%
Co do zywotnosci to moze ostatnio jest inaczej ale sa kompy 486 chodzace nonstop
i proc jest zdrow(nawet tych pierwszych bez radiatora) i powiem szczerze ze jakos
nie slyszlem zeby komus pracujacy w normalnych warunkach procesor sie "zuzyl" - z
drugiej strony szalenczy ped szybkosci i spadek cen procesora sprawia ze nie ma
czym sie przejmowac.
Co do pradu to bym troszke polemizowal - wiekszosc urzadzen zjada niewiele wiecej
- pomijam wentylatory co tyle samo, a z prockiem jest roznie - oczywiscie przy
wlaczonym zarzadzaniu energia sa jakies zyski ale zywotnosc sie skracza bardziej
poprzez czeste strarty/stopy (np dysku)
Z tymi roznicami to chyba ciut przesadziles.

A satysfakcja jest duza z rozproszonego przetwarzania - robimy cos dla ludzkosci
(przynajmniej mamy takie odczucie)
Moze znajdziemy "obego"?
Moze policzymy okres Pi ?
Zadan w matematyce, fizyce , chemii czy innych dziedzinach jest sporo.

A moze jakies prostsze zadanie - ile wody w Wisle przeplynie jeszcze.

A moze jakies inne wyzwanie co czeka ze ze wzgledu na mala moc komputerow.

I zawsze mozna powiedziec - ja sie do tego przyczynilem!

Problemem jest dobry "klijent" i ciekawe wyzwania - moze ktos stworzy jakis
system gdzie bedzie mozna skladac projekty i brac udzial w ich realizacji.