Re: Przetwarzanie rozproszone - co zamiast distributed.net (

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 09:05:20 MET DST

Hi,

m wrote:

> Co do zywotnosci to moze ostatnio jest inaczej ale sa kompy 486 chodzace nonstop
> i proc jest zdrow(nawet tych pierwszych bez radiatora) i powiem szczerze ze jakos

Ale pamiętaj jakie moce wydzielały się w 486 i jakie temperatury ten procesor
osiągał. Nawet DX4/133 grzeje się tak, że dobrym radiatorem bez wiatraka się
mu zapewni temperaturę obudowy poniżej 40 stopni...

> nie slyszlem zeby komus pracujacy w normalnych warunkach procesor sie "zuzyl" - z

W normalnych warunkach -- może nie (bo są projektowane gdzieś na 10 lat co
najmniej), ale jak się dobrze podkręci, zamknie w słabo wentylowanej obudowie
i puści na max mocy na 24 godziny na dobę przez ileś miesięcy, to może nie
wytrzymać.

> Z tymi roznicami to chyba ciut przesadziles.

Nie. Poczytaj sobie dokumentację np. Athlona 1000 MHz -- szczytowy pobór mocy
koło 80 W, w spoczynku zaś mniej niż 5 W chyba. Reszta komputera koło 20 W,
30 W będzie zjadała. Procesor jednak stanowi duże obciążenie.

> A satysfakcja jest duza z rozproszonego przetwarzania - robimy cos dla ludzkosci
> (przynajmniej mamy takie odczucie)
> Moze znajdziemy "obego"?
> Moze policzymy okres Pi ?
> Zadan w matematyce, fizyce , chemii czy innych dziedzinach jest sporo.

Są maszyny, które mogą to policzyć szybciej niż 10 000 komputerów pracujących
w systemie rozproszonym :) A ja dzięki braku obciążenia komputera w nocy
mogę przynajmniej spać, a nie wsłuchiwać się w wiatraczek od procesora :))

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |