Re: dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: Reggi (marekreinowski_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 22:57:14 MET

Cześć

> Pliki graficzne pomijajac zawsze maja iles tam dpi czy to w sieci
> czy nie. Piszac o sieci mialem na mysli internet.
Bzdura. Bzdura. Bzdura. Bzdura.
Pliki nie muszą mieć żadnego dpi. Założysz się? Jeśli tak, to ile ma
pierwszy lepszy GIF. Ano wcale nie ma, bo gif w ogóle nie przechowuje takiej
informacji. Jeśli go natomiast otworzysz np. w Photoshopie, to poda 72 dpi,
no bo coś musi podać. Tak więc 72 dpi jest wartością umowną, przyjętą dla
wyświetlania na ekranie. Gdybyś jednak miał za zadanie znaleźć choć jeden
monitor wyświetlający dokładnie 72 dpi, to pewnie byś szukał do emerytury.
Jeszcze raz piszę. KAŻDY obraz posiada wymiary tylko i wyłącznie w
pikselach. DPI jest dodatkową informacją dla maszyn drukujących,
naświetlarek itp. ile mają pikseli tegoż obrazka zmieścić na długości
jednego cala.

> Tu sie z Toba zgadzam
Nie masz wyjścia :-)) Tylko po co wtedy były Twoje odpowiedzi? Cały czas
(przynajmniej takie było pytanie) chodziło o rozdzielczości na ekranie.

> Nie popadajmy w skrajnosci.
> Tylko po co, nastepna skrajnosc
A tego to nie wiem, Ty zacząłeś... Były to tylko teorytyczne przykłady by
Ciebie pogrążyć i na poparcie tezy, że klepałeś bzdury, a ja odniosłem
tryumf :-)))

Następnym razem radziłbym dobrze przeczytać pytanie, cały wątek, poczytać
parę książek, przemyśleć odpowiedź i dopiero wtedy odpisywać. To że sam
czegoś nie wiesz, to pryszcz. Skoro tego nie wiesz, znaczy że nie było Ci do
tej pory potrzebne. Ale jeśli wprowadzasz już kogoś w błąd, umyślnie bądź
nie... oj to znacznie gorzej.

Pozdrawiam

Marek REGGI  Reinowski
marekreinowski_at_poczta.onet.pl
Nieoficjalna Strona Kompanii Reprezentacyjnej Wojska Polskiego
http://www.reggi.hat.pl