Odp: P³yty na chipie VIA - ODRADZAM - UZASADNIENIE

Autor: Marcin Lipski (mlipski_at_sol.put.poznan.pl)
Data: Sat 18 Mar 2000 - 21:00:04 MET

Proszê bardzo. Niestety, nie mam tyle czasu, aby przeszukiwaæ teraz
wszystkie numery Chipa, PCWK, Entera wstecz (ale pamiêtam, ¿e co najwy¿ej
sprzed pó³ roku, je¿eli ta informacja co¶ daje), ale za to podajê namiar na
fachow± stronê inetow±:
http://www.anandtech.com
Po za³adowaniu daj "reviews" na chipsets i masz pe³ne, dok³adne dane, z
porównaniem zalet i wad chipa BX i chipa VIA np. MVP3.
Poza tym, mia³em okazjê osobi¶cie p³yty na VIA i BX testowaæ i zaprawdê, FIC
na VIA doprowadza³ do jasnej cholery...i tam te¿ trafi³ w koñcu. Teraz mam
Abita BE6 oczywi¶cie na BX i prawie no problems. W sumie, polecam, a jeszcze
bardziej BE 6 II, uznan± (patrz
http://www.abit.com.tw
za najlepsz± i najstabilniejsz± mainboard na rynku. To chyba wyczerpuje
nareszcie temat.

U¿ytkownik Filip Ozimek <filip_at_zamoyski.edu.pl> w wiadomo¶ci do grup
dyskusyjnych napisa³:8b0lsc$tp0$2_at_news.pse.pl...

> [...]
> pisz±, ¿e VIA jest zla, programy siê wywalaj, itp.

> Bardzo proszê, oto moje zdanie: nie znam technicznych specyfikacji
> w/w sprzêtu na tyle, by siê wypowiadaæ o ich niekompatybilno¶æ (ze sob±
lub
> ze wszystkim). Nie wiem, czy zauwa¿yle¶, ale ja nigdzie w dyskusji nt VIA
> nie umie¶cilem zadnych moich sympatii i antypatii co do Intela lub VIA.
> Podwa¿am tylko wiarygodno¶æ i obiektywno¶æ Twoich "prawd".
>
> Czytujê ow± listê, by siê co nieco dowiedzieæ. Je¶li kto¶
> pisze takie opinie jak ty, bardzo chcialbym poznaæ podstawê, na której
Swoje