Re: Płyty na chipie VIA - ODRADZAM - UZASADNIENIE

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 19 Mar 2000 - 06:21:16 MET

> Po załadowaniu daj "reviews" na chipsets i masz pełne, dokładne dane, z
> porównaniem zalet i wad chipa BX i chipa VIA np. MVP3.
> Poza tym, miałem okazję osobiście płyty na VIA i BX testować i zaprawdę,
FIC
> na VIA doprowadzał do jasnej cholery...i tam też trafił w końcu.

Moim zdaniem nie ma co porywnywac chipsetow pod rozne procesory
BX(celeron , pentium II/III) , Via VP3/MVP3 (Peniutm, amd)

Kiedy na rynek wchodzil VP3/MVP3 pod pentiumy byl intelowki TX.
Ale chipsety Via bily go na glowe, bo potrafily cache'owac powyzej 64 MB,
mialy obsluge AGP, a MVP3 mial FSB 100 Mhz i asynchronicznie taktowana
pamiec
Mialem p200 na VP3 (lucky star) oraz MVP3 (Shuttle) i nie bylo z
nimi zadnych problemow( na MVP3 chodzil sobie nawet 2.5 x 100).

Z BX mozna co najwyzej porownywac Via Appolo 133, ktory jest w wiekszosci
zastosowaniach nieco wolniejszy od BX (za to w wiekszosci lepszy niz
Intelowski i820).
Za to ma wsparcie dla 133 MHz'owych PIII ( a nie wszystkie BX go obsluza)
oraz dzielnik AGP/FSB 1/2(co jest wazne, bo nie wszystkie
karty graficzne wytrzymaja wysokie taktowanie AGP), asynchronicznie
taktowana pamiec, co nie ma zadny BX. Dodatkowo chipset ten obsluguje UDMA66
(BX standardowo nie)
Wiekszosc problemow z Via rozwiazuja najnowsze Service Packi.
Sam testowalem SOYO 6VBA-133 na Appolo 133 i nie bylo z nim zadnych
problemow
i podkrecac mozna bylo jak na BX

Zreszta Appolo 133 jest kierowany do klientow mniej zamoznych, poza tym
nie kazdy wymaga maksymalnej wydajnosci (np. nie kazdy musi kupowac
GeForce'a)

Roger