CD-R for audio - czym¶ się różni±?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 05 Mar 2000 - 20:30:36 MET

Widziałem ostatnio w sklepie CD-R, na których pisało "for audio" albo
"only for audio". Jako¶ tak. Czy one się czym¶ różni± od zwykłych CD-R? W
sklepie się nie pytałem, bo drogie były, a zawsze nagrywałem na normalnych
i było OK, więc się nie zainteresowałem. Mam jednak now± wieżę, która nie
chce czytać nagrywanych płyt :(. Tzn czyta, ale s± trzaski i takie jakby
zacięcia, bardzo krótkie ale dużo ich, więc słuchać się praktycznie nie
da. A pisze, że "CD-R compatible" i "CD-RW
compatible" :-o. No to się trochę wkurzyłem. Czyta tylko _niektóre_
ciemnozielone
płytki. Wieża to Philips, a nie da się słuchać nawet CD-R Philipsa (s±
raczej
jasnozielone) z wyj±tkiem takich starych (ciemnozielone), które też nie
id± idealnie. No więc jeszcze
jedno pytanko: Czy to podlega pod gwarancję? Bo chyba nie mog± mi
powiedzieć, że ma czytać te "for audio"? W końcu w instrukcji stoi jasno
CD-R, więc wszystkie. Swoj± drog± paranoja, żeby philips philipsów nie
czytał :(. Podsumowuj±c: Z płyt, które próbowałem czyta dobrze tylko
FujiFilm (obie ciemnozielone), stare Philipsy (ciemnoziel.) można słuchać,
ale ideał to to nie jest :(.. Czyta słabo lub b. słabo: aktualne Philipsy
(jasnoziel.), Verbatim i TDK (obie ciemnonieb.), Basf (ciemnoziel., takie
stare z czerwon± okładk±). Wszystkie płytki chodz± bez problemu na innym
sprzęcie. Przeczy¶ciłem soczewkę płyt± czyszcz±c± - nic się nie zmieniło.
Co o tym wszystkim my¶licie? Kto¶ miał takie problemy ze sprzętem
Philipsa?

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl