Re: Monitor Panasonic P70

Autor: Bartek Pietrzyk (chocim_at_ceti.com.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 19:24:08 MET DST

Jacek Fiok wrote in message <361437ba.5611287_at_news.tpnet.pl>...
>Dnia Tue, 29 Sep 1998 20:04:31 GMT, "Vibez" <artiaks_at_friko5.onet.pl>
>napisał:

>Jaka jest alternatywa? Philips 107A? Jakis NEC?

Ja mam 17-calowa Belinee 107050 i mi sie podoba - bardzo ostry obraz
(Diamondtron), dobry kolor (fantastyczna czern - kineskop szczelinowy!),
dobre odswiezanie (max 95 kHz odchylania poziomego, co oznacza, ze w
rozdzielczosci 1152x864 pojdzie na 100 Hz jezeli karta tyle da). Zbieznosc
kolorow u mnie swietna. Male i dla mnie akceptowalne minusy to nieco gorsza
ostrosc rogow (ale bez przesady, po prostu srodek to zyleta a rogi na
poziomie High-Black-Matrix), ale ten bol ma chyba kazdy trinitronopodobny.
Lekki efekt klepsydry (nieidealna geometria pionowych linii), z tym, ze zeby
to zauwazyc trzeba wyswietlic sobie np. bardzo wysokie i waskie okno. Na
obrazie testowym za bardzo to nie wychodzi.

Ale z monitorami trzeba trafic na konkretny egzemplarz, a Belinea ze
stalosci parametrow nie slynie. O monitorach tej firmy slyszalem juz wiele
niepochlebnych opinii, moj wspolmieszkaniec ma mniejsza i tansza 105035,
ktora ma np. silne pompowanie bieli, choc poza tym jak na High-Black-Matrix
jest przyzwoita i dosc ostra. Trzeba sie dobrze przyjrzec konkretnemu
egzemplarzowi i nie sugerowac markami i testami. Tak wiec ten post jest
tylko zasygnalizowaniem, ze Belinea tez _moze_ byc bardzo dobra. Uwaga,
pisze o dosc drogim jak na 17-ke modelu, bo to Diamondtron i obecnie chyba
okolo 2300. Belinea robi tez tansze 17-ki High-Black Matrix, ale maja duzo
gorsze parametry odswiezania, slabsza elektronike, zreszta ja osobiscie wole
monitory *tron. Druciki mi nie przeszkadzaja, w moim monitorze sa tak lekko
zaznaczone, ze trzeba zlej woli, zeby sie przyczepic. A ostrosc doskonala.

--
Pozdrawiam,
Bartek Pietrzyk