Re: Polskie litery; bylo:Karta do ściągania vide

Autor: Bartek Pietrzyk (chocim_at_ceti.com.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 22:55:21 MET DST

Harry wrote in message <00bf01bded2f$ead7d0e0$6ed84382_at_jedrasik>...

>Netykieta sie klania !!!

Gdzie w netykiecie jest cos o nieuzywaniu polskich liter (jezeli sa w dobrym
standardzie)? Ja sobie nie przypominam...

>Polskie litery mozesz sobie pisac prywatnie do kumpli.
>Posty z listy czyta kilkadziesiat osob (moze mniej, moze wiecej)
>i nie kazdy musi uzywac takich programow i kodow jak szanowny
>Jaroslaw Andrzejewski.

Niekoniecznie jak szanowny Jaroslaw Andrzejewski czy Bartek Pietrzyk. Po
prostu istnieje standard ISO 8859-2.

>Ciekawe jak Tobie czyta sie listy okraszone slicznymi krzaczkami
>zamiast liter?

Jak sobie dobrze skonfiguruje, to OK. A jezeli nie, to problem mojego
lenistwa (lub mojego administratora jezeli duzy terminal Unixowy). Jedno i
drugie rzadko jest usprawiedliwieniem wystarczajacym. Pomijam tu przypadki
szczegolne uzywania komputerow za granica do czytania grup pl, ale to nie az
tak czeste, a poza tym naprawde wiekszosc maszyn daje sie poprawnie ustawic.
ISO to nie taki egzotyczny standard.

Jak widac po moich postach, nie jestem fanatycznym zwolennikiem ogonkow. Ale
tez nie podoba mi sie, kiedy ktos atakuje ludzi chcacych pisac po polsku
poprawnie. Po prostu Ciebie raza krzaczki w Twoim (przypuszczalnie) zle
skonfigurowanym newsreaderze. Innych razi pisanie po polskawemu gdzie
czasami dochodzi do nieporozumien i wyrazy wygladaja karykaturalnie. I nie
ma tu co szermowac nieistniejacymi IMHO ustepami netykiety. Wiec zrob mi
laske i nie napadaj ludzi bez powodu (widzisz jak to sie fajnie czyta???)

--
Pozdrawiam,
Bartek Pietrzyk