No to moze porzadki?

Autor: Maciej Pilichowski (macias_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Thu 26 Dec 1996 - 14:12:59 MET

Hej,

  Mam nadzieje, ze mimo Swiat, jakas dusza to przeczyta ;-))) Po wyslaniu
wczesniej na liste maila "Caly ten syf" i przeczytaniu odpowiedzi nasunelo
mi sie pare wnioskow.
Czy by na serio nie utworzyc grupy pl.comp.i86 czy jakos tak. Soft juz
rzeczywiscie jest, czas na sprzet. Peceta w sumie mozna by zostawic
traktujac go jako swoiste pl.comp.misc. Czyli pytania o adresy firmy, co
lepsze cytaty z czasopism komputerowych, ploteczki i zarciki. Ale tylko o
komputerach.
Dwa -- czy mozliwe byloby dolozenie do peceta obowiazku rejestracji.
Chodzi o to, ze osoba nie zarejestrowana widzialaby grupe jako Read-Only, a
dopiero zarejestrowana moglaby cos poslac. Uchroniloby nas to od czytania
ogloszen firm i roznych innych dupereli. Oczywiscie osoba zarejestrowana
musialaby przestrzegac netykiety /Sig, zero durnowatych choinek, ciecie
listow, ISO a nie CP, etc./ Buzka mi sie usmiecha jak byloby pieknie.

Jesli by sie czegos takiego nie dalo zrobic, to moze choc puszczac
automatycznie co miesiac rozszerzona wersje netykiety /wyslana przez Marcina
Debowskiego/, tak zeby kazdy matol wiedzial, co wolno. Ale oprocz tego moze
warto te netykiete przeksztalcic w swoisty kodeks peceta. Czyli dodac
punkcik:
Jesli dostaniesz 100 zwrotow od listowiczow tej grupy, gdyz Twoj posting
lamal choc jedna regule netykiety, wiedz ze bylo to zgodne z zasadmi
pl.comp.pecet.

Oczywiscie zdanko to pisze na goraca, wiec sorry za koslawa forme. Chodzi mi
o to, zebym mogl kazdemu cwiercinteligentowi odeslac jego maila, a w razie
czego odeslac do listu z zasadami rzadzacymi ta lista.
Jak latwo zauwazyc netykieta jest tworem dosc ogolnikowym i sa tam tylko
zalecenia, nie ma zadnej wzmianki broniacej osob, ktore staraja sie tepic
panoszace sie chamstwo i infatylizm na newsgroupach. Pozniej taka osoba musi
sie ostro tlumaczyc kazdej z osobna /tu jakos ;-))), nie? -- dziwny traf,
przychodzi mi na mysl Grego -- jak pamietam, co ktorys raz, ten i ow jest
madrzejszy, i tlumaczy Gregowi "stary, wolnosc, demokracja etc"; nie wiem
jak Gregowi, ale mi sie to juz przykrzy/.

Z moich postanowiem, ktore juz mam, moge przekazac na forum publicznym, ze
jak zobacze matola co sle posting "Odp." lub "Re:" w osobnym watku, to bede
z punktu mu to odsylal. Tak jak np. odpowiedz na dzisiejsze "polbox bla bla
bla".

dziekuje za uwage ;-)
milego dnia zycze
hej

PS. Inne osoby, ktore walcza ze smieciami i smieciarzami na sieci, a poczuly
sie niedocenione /wymieniam tylko Grega/ -- przepraszam. Grego jest chyba
najbardziej jaskrawym przykladem pracy wlozonej w krzewienie kultury
sieciowej. Zreszta to tylko przyklad ilustrujacy, a nie rozdawanie orderow
:-)

pa pa

--
Maciej "MACiAS" Pilichowski