Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Thu 19 Dec 1996 - 04:22:49 MET

Jarek Lis wrote:

> In pl.comp.pecet Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> wrote:
> : Ale jest jeszcze cała masa innych zastosowań. Takie zastosowania to cała
> : klasa różnego typu serverów (bazy danych, fileservers,
> : www/usenet/cache/..., czyli typowy Internet server). W każdym z tych
> : zastosowań można znaleźć platformę lepszą i wydajnieszą niż NT.
>
> A szczegolnie wydajniejszy jest jakikolwiek unix z NFS jako file server :-).

Ale ja nie napisałem, że chodzi tylko o UNIX. To ty usiłujesz się bez
przerwy zbyt wiele domyślać :-)

> Kochani - dajcie sobie spokoj z jednym - swiat nie tylko dlatego przechodzi
> na NT, ze Bill ma znakomity marketing, ale przede wszystkim dlatego,
> ZE INNE SYSTEMY NIE ZADOWALY UZYTKOWNIKOW.
Nie cały świat. I nie sądzę, żeby kiedykolwiek świat w całości przeszedł
na Win.

> Pod wzgledem mozliwosci, wydajnosci, ceny lub wygody obslugi.
> A MS sugeruje, ze NT uzytkownikow zadowoli, przynajmniej pod wzgledem
       ^^^^^^^^ sugeruje w reklamach

> : a) producenci baz danych (poza MS oczywiście, bo on promuje tylko własną
> : platformę, więc nie ma go jak porównywać) się zmówili i produkują na NT
> : bazy trochę wolniejsze,
> : b) NT jest jednak mniej wydajny
>
> Moment - czy z powyzszego wynika, ze na tej samej maszynie MS SQL+NT
> jest wolniejsze niz inna baza+najlepszy do niej system?
Z tego, co ja napisałem, jeszcze nie wynika, ale z tego co podaje TPC
mamy:
na Proliancie 5000 6/166 Model 2 C/S

Sybase SQL Server 11.0.1 na UnixWare 2.1 - 6184.90 tpmC
MS SQL 6.5 na NT 4.0 - 5676.67 tpmC

tpmC to jest ilość transakcji na minutę według testu TPC-C. Jest to
rodzaj testu, który symuluje pracę w przedsiębiorstwie handlowym (kilka
magazynów, zamówienia, faktury, dostawy itp...)

Dodatkowo, szacunkowy koszt 5 letni użytkowania severa (łącznie z
kosztami zakupu sprzętu, oprogramowania, zatrudnienia personelu,
upgradów, szkoleń itp) wynosi:
dla Sybase - $683,514
dla MS SQL - $770,272
(dane z rynku USA)

Wybrałem akurat to porównanie, bo znalazłem, że robione były na
dokładnie identycznym sprzęcie i w niewielkim przedziale czasowym. A
więc porównywane wersje oprogramowania były z tego samego okresu. Dane
dotyczące szacunków kosztów są również z tego samego okresu. Mam jeszcze
trochę więcej danych i jak się im dobrze przyglądałem, to od razu się
rzuca w oczy, że do baz danych jest idealny właśnie UnixWare (wśród
platform intelowskich).

> Jest wolniejsze o wiecej niz 20%? Jak nie - to nie ma znaczenia - przewazaja
> inne "zalety".

Jakie?

Michał

--