Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 11 Dec 1996 - 02:53:55 MET

Jaroslaw Tabor wrote:

> Inna sprawa to wyniki pomiarow. Wynika z nich ze np MS SQL jest 6 razy szybszy od Oracle'a,
> co przeciez jest jawnym dowodem manipulacji, bo postep w tej dziedzi nie jest juz taki szybki
> a wsrod czolowych producentow baz danych stwaka jest bardzo wyrownana, i jesli pojawiaja sie

Dokładnie też jestem takiego zdania. Pamiętam jeszcze swojego czasu
porównanie działania Accessa 1.0 (dawno temu) z jakąś inną SQLową bazą
danych na innej platformie, które pokazywało, że Access jest w stanie
przegonić jakąś potężną bazę danych w szybkości zapisu do bazy. Niemniej
jednak porównanie jak się później okazało nie uwzględniało takich spraw,
że ta druga baza danych każdą transakcję odnotowywała na dysku
natychmiast (bo tak była domyślnie skonfigurowana), podczas gdy Access
podpierał się dużym cachem przy zapisie. Na dodatek Access nie
ofiarowywał połowy tych możliwości (journaling, prawdziwy wielodostęp),
które z drugiej strony generowały istotne obciążenie.

Szybkość nie jest jedynym parametrem, bo w ten sposób możnaby
stwierdzić, że beton najlepiej wozić porschem.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340