Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 19:03:22 MET

On Tue, 10 Dec 1996 15:39:01 +0100, Jarek Lis wrote:

>Tylko ze kilkanascie miesiecy temu, to rekordy MS SQL bil na
>n procesorowej alphie. A teraz na 4 Pentiumach w Compaq Server, HP
>Netserver, itd.
>Intele szybsze, MS poklocil sie z DEC, czy moze Gates sprzedal akcje
>DEC, zaiwestowal w INtela i zabral sie za promocje.

Mechanizm jest prosty: M$ reklamuje MS SQL ( ktory zreszta jest do bani ), a ponieważ
musi to robić na jakimś komputerze, wiec rozsyła po firmach pytanie:

Kto da wiecej za uzycie ich komputera do testow.

Inna sprawa to wyniki pomiarow. Wynika z nich ze np MS SQL jest 6 razy szybszy od Oracle'a,
co przeciez jest jawnym dowodem manipulacji, bo postep w tej dziedzi nie jest juz taki szybki
a wsrod czolowych producentow baz danych stwaka jest bardzo wyrownana, i jesli pojawiaja sie
roznice to sa rzedu pojedynczych procentow, gora dziesiatek procentow, ale nie rzedu setek.
Algorytmy wyszukiwania danych sa znane od lat, i w tej branzy pojawiaja sie co najwyzej
ich modyfikacje. Roznice w implementacji algorytmow tez nie moga byc takie, szczegolnie
gdy pisze sie programy przy pomocy narzedzi baaardzo odleglych od sprzetu.
Ja nie wierze ze w M$ jest jeszcz ktos kto zna assemblera.