Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 10 Dec 1996 - 23:46:38 MET

> Ale na pewno nie najszybszych.

hm... czy zakladajac przepustowosc do jakiegos miejsca na swiecie na poziomie
20b/s powinnismy zajmowac sie wydajnoscia serwera? poza tym wszyscy zdaja
sobie chyba sprawe, ze NT nie obsluzy jednoczesnie sprawnie 5000 czy wiecej
userow, i do tego typu zastosowan nikt nie bedzie probowal go zaprzegac.
niemniej jako system sredniej klasy dla srednich i mocnych stacji roboczych
(czyli jeden uzytkownik w danej chwili) nadaje sie znakomicie, zwlaszcza jesli
chcemy korzystac z popularnego oprogramowania (wordy, excele, netscape,
corele, photoshop, quark, microstation, lightwave, 3ds...). jest systemem
prostym, a rownoczesnie stabilnym i co by nie mowic dosc sprawnym. wazna
zaleta jest skalowalnosc i spore mozliwosci wykorzystania sprzetu -
potrzebujesz 486? dziala na 486. twoje potrzeby wzrastaja do PentiumPro?
prosze bardzo - wydajnosc rosnie zdecydowanie (tu widac zalety tego
procesora!). potrzebujesz 4rech PentiumPro? rzecz jasna NT takze sobie z tym
potrafi poradzic... masz kontroler eide? ok! masz ultra wide scsi? tez
dziala. potrzebujesz zwyklej vga? w czym problem? zajmujes sie grafika i
kupujesz GLZ za 9000USD? grafika odlatuje na satelite, poza tym nic sie nie
dzieje. i na nic zda sie trucie o linuxie - wszyscy wiemy ze fajny, kazdy z
niego korzysta. ale nie powiecie mi, ze mozna postawic sensowna pracownie DTP
na linuxie, bo go po prostu wysmieje... no chyba ze sie myle - w takim
wypadku prosze o zestaw oprogramowania do tego celu. dla ulatwienia dodam, ze
tex sie nie nadaje...

karpio