Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 11 Dec 1996 - 09:52:45 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>hm... czy zakladajac przepustowosc do jakiegos miejsca na swiecie na poziomie
>20b/s powinnismy zajmowac sie wydajnoscia serwera?

Jak na NieTe wlaczy sie wygaszacz, to nawet ATM do EBONE mu nie pomoze :))))))

>poza tym wszyscy zdaja
>sobie chyba sprawe, ze NT nie obsluzy jednoczesnie sprawnie 5000 czy wiecej
>userow, i do tego typu zastosowan nikt nie bedzie probowal go zaprzegac.

powiedzmy sobie szczeze. NT ledwie godzi 10 userow, i to na bardzo
dobrym sprzecie. O troszke gorszych sprzetach wole nie mowic :))))

>niemniej jako system sredniej klasy dla srednich i mocnych stacji roboczych
>(czyli jeden uzytkownik w danej chwili) nadaje sie znakomicie,

wiec czemu to sie nazywa NieTe aDVANCED sERVER ? :))))

>zwlaszcza jesli
>chcemy korzystac z popularnego oprogramowania (wordy, excele, netscape,
>corele, photoshop, quark, microstation, lightwave, 3ds...). jest systemem
>prostym,

dla usera tak. dla programistow nie. wiele funkcji API sie dubluje,
roznia sie jedynie jakimis "drobnymi" szczegolami.

>a rownoczesnie stabilnym i co by nie mowic dosc sprawnym.

Sprawnie sie przycina :))))

>wazna
>zaleta jest skalowalnosc i spore mozliwosci wykorzystania sprzetu -

A co to znaczy ? bo mnie slogany reklamowe nie interesuja.

>potrzebujesz 486? dziala na 486. twoje potrzeby wzrastaja do PentiumPro?

Nie watpie ze ktos kto popracuje na NieTe na pentium 100, szybko
zechce 2 sztuki pro 200 :)))) czy NieTe jest agentem reklamowym zachecajacym
do wymiany procesorow i plyty ?

>prosze bardzo - wydajnosc rosnie zdecydowanie (tu widac zalety tego
>procesora!).

A czemu nie mowisz o porownaniu wydajnosci na tym samym sprzecie w porownaniu
z innymi systemami ? Przeciez to oczywiste ze na szybszym sprzecie wszystko
bedzie szybciej dzialac. Pytanie czy sprzet bedzie dobrze wykorzystany
przez system.

>potrzebujesz 4rech PentiumPro? rzecz jasna NT takze sobie z tym
>potrafi poradzic...

I co z tego ? nie tylko on to potrafi :)

>masz kontroler eide? ok! masz ultra wide scsi? tez
>dziala.

a mysz obsluzy ? :))))))) a potrafi rownoczesnie ruszac mysza i wyswietlac
obraz ? moze po prostu przestan mydlic, bo to o czym mowisz to sprawa
driverow a nie systemu.

>potrzebujesz zwyklej vga? w czym problem? zajmujes sie grafika i
>kupujesz GLZ za 9000USD? grafika odlatuje na satelite, poza tym nic sie nie
>dzieje.

a ty dalej swoje. to jest tzw "dowod twierdzenia przez zapaplanie" :)))))

>i na nic zda sie trucie o linuxie - wszyscy wiemy ze fajny, kazdy z
>niego korzysta. ale nie powiecie mi, ze mozna postawic sensowna pracownie DTP
>na linuxie, bo go po prostu wysmieje...

Czy slyszales ze zachodnie czasopisma chetnie biora artykuly od autorow
w formacie TeX ? niektore stawiaja to jako warunek konieczny.
Jak mi powiesz ze TeX nie ma na Linux to jestem baletnica :) Ot twoja
pracownia DTP.

>no chyba ze sie myle - w takim
>wypadku prosze o zestaw oprogramowania do tego celu. dla ulatwienia dodam, ze
>tex sie nie nadaje...

wlasnie powyzej ci podalem przyklad "nienadawania sie".

>karpio

Znik :)