W95, joystick w grach DOSa

Autor: Pawel Pyk (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 10:40:23 MET

Czy ktos wie czy to ma prawo chodzic joystick w grach DOS uruchamianych
z poziomu win95 . Na mojego czuja chyba nie (na ale moge sie mylic).
Ochrona pamieci nie dopusci gry do bezposredniej obslugi portow joystica
(szumna nazwa na kilka uniwibratorow). po wtore polozenie joysticka jest
okreslane przez pomiar czasow dokonywany przez procedury wewnatrz gier.
Moze jest jakis driver universalny do joysticka pozwalajacy na odpalnie
gier DOSa?

A tak przy okazji z upelnie innej beczki. Czy ktos moglby mi polecic
jakis w miare dobry tekst (po angielsku lub niemiecku) opisujacy na
prostym poziomie postawowe dla uzytkownika parametry Linuxa (niezodnosc,
dostepnosc aplikacji itd) w zestawieniu z innymi popularnymi PC UNIXami
(np Solarisem czu BSD). Taka troche bardziej obiektywna reklamowka.
Szukam czegos takiego dla szefa. Samemu nie bardzo chce mi sie plodzic
nowej beletrystyki.
Pawel