Re: W95, joystick w grach DOSa

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 13:32:35 MET

Pawel Pyk wrote:

> Czy ktos wie czy to ma prawo chodzic joystick w grach DOS uruchamianych
> z poziomu win95 . Na mojego czuja chyba nie (na ale moge sie mylic).
> Ochrona pamieci nie dopusci gry do bezposredniej obslugi portow joystica
> (szumna nazwa na kilka uniwibratorow). po wtore polozenie joysticka jest
> okreslane przez pomiar czasow dokonywany przez procedury wewnatrz gier.
> Moze jest jakis driver universalny do joysticka pozwalajacy na odpalnie
> gier DOSa?

???

Tak, jest taki. Jego pliki to: msjstick.drv i vjoyd.vxd (siedzi na
I/O=201). Obsługuje wejście joysticka mniej więcej w taki sam sposób jak
drivery karty graficznej Wi95 obsługują dźwięk (czyli może cudem ale
obsługują). Gdzie tu problem. Czemu W95 ma nie pozwolić programowi na
użycie zasobów systemu?

Powiedziałbym, że większym problemem może być użycie wejścia joysticka w
sesji DOS-u _nie_ spod W95. Jeśli np. gniazdo joya jest na karcie
muzycznej bez właściwych driverów DOS-owskich do tej karty joystick może
nie być rozpoznany. A czy wszystkie nowe karty mają jeszczcze drivery
pod DOS?

Pozdrawiam

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland