Siec i ECS 2.0 beta2

Autor: Lech Wiktor Piotrowski <lewhoo_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 23 Oct 2006 - 00:54:07 MET DST

W rece wpadl mi notebook marki Acer. Zainstalowalem na nim ecs2.0, ale
niestety sam eklody pod nogi.

Nie ma oblusgi do jego wifi poki co. Jest za to do onboard lan (realtek 8139).
Tyle ze... nie moge sie z tego notebooka wydostac na zewnatrz.

Cala siec u mnie jest obslugiwana prze router neostradowy. Router ten wpuszcza
teog notebooka z wifi spod windozy, na dhcp.

Pod OS/2 dhcp ciagle szuka serwera, a przy bootowaniu dodatkowo mam komunikat:
route: network unreachable.

Probowalem skonfigurowac statyczny IP... Efekt jest taki, ze jak probuje cos
pingowac, to widze, ze blyska sie lampka sieciowa na notebooku, blyska sie
odpowiednia dioda na routerze, ale zadne pakiet nie dochodzi (tzn. nie
wypisuje nic w stulu: network czy host unreachable, po prostu pakiety nie
dochodza).

Wydaje mi sie, ze na routerze mam wszystko OK. Probowalem tak z nowym IP
(ktory dodalem na routerze), jak i odlaczajac jakis widzacy siec komputer i na
jego IP. Taki sam efekt. Konfguracja jest niemalze identyczna jak na moim,
dzialajacym w tej sieci, stacjonarnym z ACP1.

Nie za bardzo mam pomysl, jak dalej diagnozowac sytuacje. Pomoze ktos?

LWP