Re: out of topic: zalety usb

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Thu 27 Nov 2003 - 13:54:16 MET

KGB wrote:

> Mowiles ze RS i centronix powroca do komputerow. To tak gwoli
> przypomnienia.

nie przekrecaj :) mowilem ze znowu trzeba bedzie te porty montowac
na osobnych kartach, jak to bylo kiedys. to chyba roznica.

> W najblizszym mnie jest conajmniej 20 modeli wiec wybor jest duzy.

u zenek corp ltd. jest troche wiecej :)

> Jak kupujesz samochod to tez tak wybrzydzasz? Zyczysz sobie np. drewna
> przy seicento u producenta? Pozatym jak masz tak sprecyzowane wymagania
> to zajrzyj do profesjonalnego sklepu...

jak kupuje samochod, to moge sobie zazyczyc wyposazenie dodatkowe,
inny lakier itp. u zenek corp ltd. moge sobie zazyczyc slabszy procek,
wiecej ramu i wiekszy dysk. w MM nic z tego, czyli
mozesz kupic dowolny samochod, pod warunkiem ze to jest czarny merc
lub czerwony ferrari :)

> Doba to bardzo duzo.

podales przyklad z samochodami. w salonie albo bierzesz z wystawy,
albo czekasz az sprowadza. a doba to nie jest duzo, jesli uwzglednisz
roznice w cenie przy podobnym konfigu, bez naklejki markowca.

> Otoz wlasnie.

a jak mam szczegolne zyczenie w takim sumer salunie MM,
to moge sobie czekac w nieskonczonosc.

> To zobaczysz :-)

juz widze :)

> To nie ma nic wspolnego z tym watkiem ale tak, mam w pracy.

> Znaczy skladaki sa bardziej awaryjne? Wiecej mi nic nie potrzeba bo sam
> to potwierdziles.

wyciagasz to info, ktorego nie powinienes. problemem byla glupota
przelozonych, ktorzy koniecznie chcieli zlomy z najtanszych podzespolow.
jedynym sposobem zmuszenia ich do rozsadku byly zakupy markowcow.
porzadny skladak ma porownywalna awaryjnosc do markowca, a kosztuje
jednak mniej, o wydajnosci nie wspominajac.

> Mi wystarczy ta jedna.

mam nadzieje ze do domu tez sobie kupiles markowca :)

> No tak, radzi sobie dobrze z 1 zadaniem. OK.

wcale nie z jednym.

> ISO 9001 to system zarzadzania jakoscia. JAKOŚCIĄ. Co to daje firmie
> mozesz sobie znalezc w Internecie.

to wlasnie o tym pisze. ISO 9001 jest miernikiem powtarzalnosci jakosci,
i zgodnosci z procedurami wewnetrznymi. powtarzalnosc rownie dobrze
moze oznaczac ze cos jest tak samo dobre, lub tak samo niedobre,
bez wzgledu na to co to oznacza.

> Nie jest to raczej mozliwe.

Jest. jesli w specyfikacji produktu ktory jest wytwarzany
jasno i wyraznie okreslono ze ma byc on spartolony w scisle okreslony
sposob, to bedzie tak spartolony.
iso9001 nie traktuje o jakosci produktu, ale o procesach
zachodzacych wewnatrz firmy.

> Pozatym jesli by cos takiego wystapilo to
> firmamnie o tym poinformuje (chocby przez prase jak ostatnio Philips ze
> swoimi swietlowkami) i wymieni na pozbawiony wady model lub zwroci kase.

opierajac sie na tym przykladzie. philips (hipotetycznie) wypuszcza
swietlowki ktore maja zawsze mrugac w nieregularny sposob, i jest to
opisane w ich specyfikacji. iso9001 bedzie traktowalo wylacznie o tym,
ze kontrola jakosci przepusci wszystkie swietlowki, ktore mrugaja
w zdefiniowany sposob, i zadnych innych. a czy te swietlowki sa dobre
czy zle, to kwestia co do ktorej iso9001 sie nie odnosi.

> Nie, bo ma zasieg do 10 metrow i moge w kazdej chwili zazadac / zmienic
> typ autoryzacji itp. Nie wiedziales prawda?

10 metrow to chyba jak nie ma scian po drodze :) a za sciana to chyba
do 5ciu a moze i do 3ch metrow.
a jak nie wiem gdzie telefon, to wystarczy ze na niego zadzwonie :)

znik.