Re: out of topic: zalety usb

Autor: KGB (rafal_at_kgb.costutrzeba-skasowac.pl)
Data: Fri 21 Nov 2003 - 22:03:58 MET

Leszek KUBRAK wrote:

> Czy ja coś przegapiłem, czy gdzieś na początku tej dyskusji było powiedziane,
> że mówimy o zastosowaniach domowych, ale chyba nie.

Lewhoo zadal pytanie, ktorego klimat okreslilbym jako 'domowy'. Nie bylo
mowy o wyspecjalizowanym sprzecie medycznym, poligraficznym czy jeszcze
jakims innym. Zreszta kazdy kto zabieral glos w tej dyskusji podawal
przyklady domowe.

> A takie rozwiązanie o którym mówisz (badziewiak za 150 zł) nie specjalnie wchodzi
> w grę, ponieważ dane uzyskane przy pomocy tego chromatografu (czy innego urządzenia)
> są poddawane dalszej obróbce. Bardzo często dalszy pzreboeg pomiarów jest uzależniony
> od wyników tegoż przetwarzania. A tutaj jest już istotne, czy coś się liczy kilkanaście sekund,
> czy też kilkanaście minut.

Czyli zakladasz ze sprzet kupiony za ciezka kase bedzie mozna zastapic
pecetem z wyzszej pulki? Wg mnie raczej nastawilbym sie na support
producenta tego pierwotnego, drogiego sprzetu a nie na zakup peceta za
2000 zl czy nawet 5 tys... A jezeli rzeczywiscie jest potrzebny nowy
komputer to za cene kilku (/nastu) tys. dolarow spokojnie wmontuja
takie wejscie jakie sie klientowi podoba. Ale z ogolnodostepnoscia tego
bym raczej nie pomylil.

> Wcale nie wysoce specjalizowane.

Akutar podany przez Ciebie Leszku przyklad jest wysocespecjalizowany.

> MM jest nastawiony na sprzedaż sprzętu
> pośledniej jakości dla bardzo konkretnego klienta. Z tego wynika taka a nie inna
> oferta. Ja osobiście wolę robić zakupy w sklepach małych, ale wyspecjalizowanych
> (i nie mów zaraz, że po monittor pójdę gdzie indziej, po procek gdzie indziej itd).

Maja tez jedna zalete, ze moge kupic w nich komputer markowy, np.
Toshibe, HP, Siemensa czy Apple'a. Tego nie ma w malych sklepach. Wiesz
ile sklepow w Polsce sprzedaje desktopy IBM-a?

> Po prostu ja stawiam jakość przed ilością, a wszelkiej maści hipermarkety robią
> dokładnie odwrotnie.

Nie zawsze, poza ogolnie dostepna chaltura mozna kupic sprzet o jakim
pisalem wyzej. A kupowanie u Zenek Garaż Corporation LTD Sp. zoo to juz
tez nie moja specjalnosc (bez obrazy, wiem ze Ty tez tego nie to miales
na mysli)...

pozdr.
r.