Re: Zachciało mi się instalować eCS 1.0...

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 18:33:26 MET

Ninik wrote:

> [...]
> opcję instalowania tego na warpa (warp cp) ale szybko zwątpiłem. Potem
> wyczesałem wszystko co oesowe zostawiając sobie swoją dużą partycję z
> HPFS. Instalacja poszła bezproblemowo.
> Na jednym komputerze coś się kaszaniło mi przy starcie i trzeba było od
> razu instalować na innym kompie pierwszą fazę, ale poza tym był ok.
> U mnie z zasady wybrałem VGA przy instalacji bo nie umie mojej karty, od
> razu potem SDD SNAP i wszystko gra :)
> Co do sieci - zainstalował sobie to to na jakimś udawaczu sterownika pod
> sieć, przy konfiguracji potem tylko zmieniłem to na Swoją kartę RTL i

Wykryłem, że za wybuchy systemu jest odpowidzialne gryzienie się
sterownika na płycie z nowym HDD. Kupiłem zewnętrzny, nowy, świeży
kontroler UDMA-100 - ciekawe czy objawy ustąpią...

> Dodajesz jako literka do LVM i pojawia Ci się jako nierozpoznana partycja.
> Teraz instalujesz sterownik i po restarcie masz partycje widoczną.
>
> Tylko nie wiem czy coś mam skiepane czy jakoś tak bo z tego co pamiętam
> partycje większe niż 8GB czy też poza 1024 cylindrem były rozpoznawane
> jako FATX i sterownik od warpa ich nie widział. PMagic widział je jako
> jakieś FATX :(( Ktoś wie o co tu chodzi?

Może chodzi o Mjakrofonową wersję partycji DOS-Extended na której lokuje
się dyski logiczne. Normalna ma identyfikator 0x05h, nienormalna,
tworzona przez Win9x fdisk z "Włącz obsługę dużych dysków" to
LBA-Extended z id=0x0Fh. Ale nie wiem na pewno czy o to z FATX chodzi.

Wstępnie próbowałem fat32.ifs - na oko żadnych problemów, LVM
poprzypisywał dyskom FAT23 literki dysków - wszystko gra.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */