Re: XSerwer

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Mon 02 Dec 2002 - 13:02:20 MET

Grzegorz Szyszlo <znik_at_wbc.lublin.pl> nakombinował(a) coś takiego:
>Oj brak. z rzeczy z ktorych korzystam:
>PERL - w osie jakos dziwacznie sie to konfiguruje. wersja osowa to i tak
> przerobka z linuxa. dzialac dziala, ale nie o to chodzi by perla
> odpalac z posrednictwem CMD.EXE tylko po to, by ukryc przed
> perlem ustawienia narodowe, bo po polsku jakos chodzic nie chce.
> Poza tym wersja osowa na sile uzywa jedynego slusznego napedu,
> i nie pomagaja na to zadne sety.

Widziałem kilka PERLów do Os/2, nie wiem jakiego amsz ale znajomy był z
niego bardzo zadwolony. (Też nie wiem z jakiego:)

> Apache - ciagle uzywam dosyc starej wersji. a poniewaz wersja stara,
> wiec nie ma sily bym skorzystal z wbudowanego perla,
> SSI czy PHP. Chodzi o bezpieczenstwo. Ponadto nowe wersje
> apacza pod osa jakos sie "zacinaja". przynajmniej ja mam
> z tym problem.

Ja mam najnowszego 1.3.x i nie narzekam, wprawdzie zdarza się że potrafi
się zawiesić ale tylko wtedy kiedy ktoś go rusza podczas wgrywania (tylko
hard kill pomaga go ubić).

>Sesje DOS - juz teraz latwiej jest mi odpalic dosemu w linuxie.

A u mnie się coś skopało i trochę to dla mnie dziwne. Ale mniejsza o to -
VPC chyba potrafi DOS'a :)

>Sesje SSH - do tej pory nikt mi nie chcial konkretnie pomoc jak
> zainstalowac aktualna wersje ssh. z pakietem nie ma
> konkretnej instrukcji co gdzie wkopiowac, a ja na dlubanine
> po prostu nie mam czasu.

Niedługo robię wielki porządek u siebie i wtedy będę instalował jeszcze
raz SSH - zapiszę sobie wszystkie kroki i CI podam co i jak. NA pewno Ci
się uda, poza tym wyszła nowa wersja SSH :)

>GIMP - no tak. kolejny port z linuxa :)

:)

>Aparat cyfrowy - jeszcze z nim walcze. Po aktywacji aparatu na USB
> mam black-screen z totolotkiem. Prawie sie poddalem.
> Zdjecia sciagam pod ........ linuxem.

A jak z nim walczysz? Hmmm, masz tego Olego tak? Szczerze Ci powiem że
kupiłem sobie zabawkę aparat za 600zł i podłączenie go i zainstalowanie
zajęło mi całe 20 minut. Oczywiście netdrive wymiękł, ThirdEye też nie wie
co to USB, ale GPhoto/2 dał sobie radę. Wystarczyło to i sterownik do USB,
nawet nie wiem który, chyba Basic. Jakbyś sobie nie dawał rady to chodź na
priva, u mnei nie było problemu, niedługo będę miał canona 3,3Mpix to też
będę się bawił tym. Poprzedni chodził bardzo dobrze :)

> Wogole wszelkie wersje aplikacji przeniesionych z linuxa sa starsze
> niz w oryginale. poza tym nie mam co liczyc na biezace poprawki.
> Po prostu support support support. pod linuxem to mam,
> na osa nie mam co liczyc.

Niekoniecznie, jak dla mnie wszystko jest OK :) Sam raczej wykorzystuję
warpa do pracy nad www, no i tu za sprawą mozilli mam wszelkie narzędzia,
ale na prawdę niczego mi nie brakuje...

> Mimo to jestem do tego systemu przywiazany :) chyba dlatego
> tak trwam do tej pory.

Mi tu wygodnie :)

> Ale ja pod wieloma wzgledami sie mecze pod osem :)

Też czasami nie mam czasu na zabawę z czymśtam, ale jednak pod os/2 jest
bardzo dobrze. System dobrze skonfigurowany i z odpowiednim zestawem,
programów jest bardzo dobry.

> sa rozne wersje linuxa. ja do sprawy podchodze praktycznie.
> dobrze skonfigurowany serwer na linuxie potrafi mi chodzic
> non-stop przez ponad pol roku. z reguly wylaczam po to
> by zrobic przeglad. w przypadku warpa (pisze o wersji warp4)
> nie jest tak rozowo. jak na serwer, wiesza sie zbyt czesto.
> oczywiscie pisze o serwerze pod wysokim obciazeniem,
> a nie o takim ktory stoi, no bo stoi.

Wiem wiem, os/2 jest strasznie wrażliwy na sprzęt i jedynie co się wiesza
to za sprawą czegoś źle działającego.. U mnie pracując na nim uruchamiając
programy i korzystając z nich siedzę na os/2 miesiącami nie wyłączając i
nie restartyując kompa. Wszystko jest w jak najlepszym porządku wg. mnie
:)

> a najwiekszy minus w osie to nieprawidlowa obsluga zadan.
> Po prostu serwer mi sie dusi, jesli trafi sie jedno zadanie
> ktore cos intensywnie liczy bez odwolywania sie do jakichkolwiek
> urzadzen i plikow. Zadne parametry tu nie pomagaja,
> nawet dynamiczny przydzial priorytetu kuleje.
> do tego dochodzi wypiecie sie tylna czescia ciala IBM-a na os-a.
> zreszta mnie to nie dziwi, jak zobaczylem kilka cytatow z plikow
> zrodlowych os-a, w ktorych pierwsza linijka to (C) Microsoft,
> a druga (C) IBM.

Zainteresuj się takim programikiem jak Priority Master.

> Dobija mnie tez sprawa GNU-C pod osa. dzialac dziala, ale sa rozne
> dziwne problemy z tworzeniem aplikacji PM-owych. Bo albo PM albo
> wielowatkowosc.

Oj tego nie wiem ;)

> do tego wystarczy odpowiednia definicja do term-a :)
> nie jest potrzebny zaden sterownik. W linuxie odpowiednie definicje
> sa, w QNX jest z tym gorzej. trzeba samemu cos wydlubac.

To pomożesz mi jak będę miał kiedyś czas. Sam jestem zielony w takich
systemach, ale lubie ciekawostki przyrodnicze.

BTW: dla zainteresowanych bo kiedyś tu była dyskusja na ten temat, będę
mógł niedługo postawić się z:

+ Lindows
+ MacOSx86 (darwin)
+ QNX 6.3

Kogo to będzie interesować niech da mi znać, proszę.

> No coz, napisalem chyba wszystko co mam do napisania na temat
> minusow jakie ma dla mnie OS/2. Obecnie jestem aktywnym userem
> tego systemu. Ale traktuje go juz bardziej jako wzor do nasladowania
> przez inne systemy, niz system ktory bym wybral na serwer czy stacje
> robocza.

No jako serwer to też by mi było ciężko... Jednak wielu rzeczy tu nie ma i
to jest jednak minusem, ale mimo to będę próbował. A czy serwer bym
obciążał... hmmm... mail, news, routowanie, dhcp, www na kilkunastu
użyszkodników. Chyba go to będzie ciążyć w procesor... ;)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564