Re: XSerwer

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 02 Dec 2002 - 11:49:23 MET

Ninik wrote:

> Supportu czego? Oj nieliczne jak dla mnie są wyjątki że czegoś mi brak.
> Poza tym takie VPC jak się ma to żaden brak supportu nie jest groźny
> chyba.

Oj brak. z rzeczy z ktorych korzystam:
REXX - niesamowicie fajny, niestety definicja samego jezyka jest
      niedorobiona. poza tym wystepuje mnostwo niezgodnosci bibliotek
      standardowych w roznych implementacjach REXX-a. Przechodze
      na Perla.
PERL - w osie jakos dziwacznie sie to konfiguruje. wersja osowa to i tak
      przerobka z linuxa. dzialac dziala, ale nie o to chodzi by perla
      odpalac z posrednictwem CMD.EXE tylko po to, by ukryc przed
      perlem ustawienia narodowe, bo po polsku jakos chodzic nie chce.
      Poza tym wersja osowa na sile uzywa jedynego slusznego napedu,
      i nie pomagaja na to zadne sety.
Apache - ciagle uzywam dosyc starej wersji. a poniewaz wersja stara,
      wiec nie ma sily bym skorzystal z wbudowanego perla,
      SSI czy PHP. Chodzi o bezpieczenstwo. Ponadto nowe wersje
      apacza pod osa jakos sie "zacinaja". przynajmniej ja mam
      z tym problem.
Sesje DOS - juz teraz latwiej jest mi odpalic dosemu w linuxie.
Sesje SSH - do tej pory nikt mi nie chcial konkretnie pomoc jak
       zainstalowac aktualna wersje ssh. z pakietem nie ma
       konkretnej instrukcji co gdzie wkopiowac, a ja na dlubanine
       po prostu nie mam czasu.
GIMP - no tak. kolejny port z linuxa :)
Aparat cyfrowy - jeszcze z nim walcze. Po aktywacji aparatu na USB
         mam black-screen z totolotkiem. Prawie sie poddalem.
         Zdjecia sciagam pod ........ linuxem.

Wogole wszelkie wersje aplikacji przeniesionych z linuxa sa starsze
niz w oryginale. poza tym nie mam co liczyc na biezace poprawki.
Po prostu support support support. pod linuxem to mam,
na osa nie mam co liczyc.

Mimo to jestem do tego systemu przywiazany :) chyba dlatego
tak trwam do tej pory.

> Może i jest dużo portów, ale system sam w sobie jest fajny i nie ma sensu
> się męczyć z czymś innym.

Ale ja pod wieloma wzgledami sie mecze pod osem :)

> Mi zawieszenie linuxa nie zajęło fługo.

sa rozne wersje linuxa. ja do sprawy podchodze praktycznie.
dobrze skonfigurowany serwer na linuxie potrafi mi chodzic
non-stop przez ponad pol roku. z reguly wylaczam po to
by zrobic przeglad. w przypadku warpa (pisze o wersji warp4)
nie jest tak rozowo. jak na serwer, wiesza sie zbyt czesto.
oczywiscie pisze o serwerze pod wysokim obciazeniem,
a nie o takim ktory stoi, no bo stoi.

a najwiekszy minus w osie to nieprawidlowa obsluga zadan.
Po prostu serwer mi sie dusi, jesli trafi sie jedno zadanie
ktore cos intensywnie liczy bez odwolywania sie do jakichkolwiek
urzadzen i plikow. Zadne parametry tu nie pomagaja,
nawet dynamiczny przydzial priorytetu kuleje.
do tego dochodzi wypiecie sie tylna czescia ciala IBM-a na os-a.
zreszta mnie to nie dziwi, jak zobaczylem kilka cytatow z plikow
zrodlowych os-a, w ktorych pierwsza linijka to (C) Microsoft,
a druga (C) IBM.

Dobija mnie tez sprawa GNU-C pod osa. dzialac dziala, ale sa rozne
dziwne problemy z tworzeniem aplikacji PM-owych. Bo albo PM albo
wielowatkowosc.

> Poza tym
> trafia mnie jego obsługa i wiele uniedogodnień. Wykopałem choćby QNX'a za
> brak klawiatury programisty, maszynistce dziękuję..

do tego wystarczy odpowiednia definicja do term-a :)
nie jest potrzebny zaden sterownik. W linuxie odpowiednie definicje
sa, w QNX jest z tym gorzej. trzeba samemu cos wydlubac.

No coz, napisalem chyba wszystko co mam do napisania na temat
minusow jakie ma dla mnie OS/2. Obecnie jestem aktywnym userem
tego systemu. Ale traktuje go juz bardziej jako wzor do nasladowania
przez inne systemy, niz system ktory bym wybral na serwer czy stacje
robocza.