Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 15:11:40 MET DST

Wojciech Gazda wrote:
> [...]
> katalogu. Cecha taka jak: "obiekt jest umieszczalny w folderze" jest
> zaimplementowana w klasie bazowej WPObject WPS-a. I teraz:
> - Ponieważ klasa WPFolder dzeidziczy z klasy WPObject logicznym jest,
> że foldery można umieszczać jeden w drugim,
> - Ponieważ klasa WPAbstract także dziedziczy z klasy WPObject,
> logicznym jest, że oiekty takie jak "Country", "Spooler", "Sound",
> "System" można sobie umieścić gdziekolwiek.
>
> Spróbujcie w Windows wyjąć coś z "Control Panelu" i umieścić na
> desktopie chłe, chłe... Jakże cudownie to działa na UNIX-ie...

No to masz kolejnego wroga. w warpie desktop to sa obiekty,
a w unixie wszystko jest plikami. tak ze plik specjalny ktory
definiuje dostep do dzwieku. i tak jest z wieloma innymi rzeczami.
tak jak w WPS okreslasz skrot do np. programu, tak
w unixie okreslasz plik specjalny, pod ktorym program jest ukryty.
mozna by rzecz, w unixach plik jest praktycznie traktowany
jak obiekt. wielka szkoda ze nie ma to odzwierciedlenia
w desktopie, taki WPS bylby czyms wspanialym, ale nie jest.
pierwotnie tworcy KDE cos takiego chieli stworzyc, nawet gdzies
to napisali. ale zwatpili, wielka szkoda. z kolei prace nad GNOME
sa zbyt slabo posuniete, by siegnac WPS-owi do piet.
w kazdym razie trafia mnie, jak ktos unixa probuje porownywac
do windowsa. trafia mnie tez jak ktos wywyzsza OS/2 nad unixem,
po prostu na dzien dzisiejszy oba systemy sa przeznaczone
do roznych zadan. w OS/2 brakuje mechanizmow autoryzacji
na stacji roboczej. brak jest tez rozsadnego mechanizmu
podzialu czasu procesora pomiedzy walczace aplikacje.
z kolei unixom brak porzadnego desktopu, bo motif jakos sie
nie przyjal, nad czym tez ubolewam.

a to ze winda to wielkie G (Gindows?) chyba wie kazdy z nas.

> UNIX... Jak można mówić o spójnym GUI, kiedy nie ma zgody co do jego
> fundamentów

zauwaz ze OS/2 ma jednego producenta, a unixow jest cala masa.
dlatego procesy standaryzacji ISO oraz IEEE utknely w martwym punkcie.
motif przestal sie rozwijac. spolecznie powstalo KDE. mniej spolecznie,
ale bardziej spojnie powstalo GNOME. do tego mnostwo systemow
okienkowych, ktorych w zasadzie jedynym zadaniem jest ograniczenie
obszaru wyswietlania dla aplikacji uzywajacej Xservera. Trudno
powiedziec
co wygra. ale na pewno (i na pewno szkoda) taki WPS na unixy nie bedzie
zaimplementowany. chyba ze dozyjemy roku 3000 :)

>: GDI/GPI - jednolitym, standardowym API służącym do
> programowania grafiki. Proszę mi tylko nie mówić, że X-window już to
> robi

kto tak powie, jest glupi. Xwindow, czyli konkretnie Xserver sluzy
wylacznie
do rysowania tzw. elementow trywialnych. To nie ta warstwa aplikacji.
Dla uprszczenia mozna powiedziec, ze Xwindow jest takim driverem
graficznym,
do ktorego sie podlacza przez TCP lub PIPE.

> I pomyśleć, że IBM skazał na zapomnienie coś tak pięknego...

Mnie to nie dziwi. calkiem niedawno wyszlo na jaw, ze wiekszosc plikow
zrodlowych warpa ma na poczatku dwa napisy
(C) Microsoft .......
(C) IBM ...........

Obecnie rzecza praktycznie niewykonalna jest oddzielenie czesci kodu
napisanej przez microsoft.

> A teraz rakowacenie Mozilli.

Oj tak. Dlatego do tej pory uzywam wersji szkapa 3 lub szkapa 2.
ale zeby autloock lub exploder byl lepszy? z calego serca watpie.

> Wojciech Gazda

Wojtku. nie rob sobie wrogow :) Jak wszystkim wiadomo, AU-BI-UEM
polozyl lache na warpie. jesli naprawde chcesz kontynuowac porzadne
projekty programistyczne, jedyna alternatywa to linux. Mozesz
sie przylaczyc do projektu KDE lub GNOME, chociaz lepiej do tego
drugiego. Mozesz sie przylaczyc do projektu gcc , bo ten kompilator
nie produkuje zbyt dobrego jakosciowo kodu. itp/itd.
Swiat z otwartymi ramionami przyjmie twoja wysoko wykwalifikowana
osobe :)))))

ps: ani mozilla, ani ie nie stosuja sie w odpowiedni sposob
    do standardow W3C. a szkoda. modzilla dziedziczy wiele
    grzechow netscape :(