Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 15:20:40 MET DST

Marek Wojciechowski wrote:

> Jak już napisałem nieco wyżej, oni poprostu nie wiedzą, że może im być
> potrzebna bo nikt im tego nie pokazał, a bill i ch nauczył, że jak
> czegś nie ma w windows to jest im to zbędne.
> Załóżę się, że gdy część z tych "niepotrzebnych" funkcji pojawi się za
> parę lat w hiper nowej wersji windows (tyle, że kulawo
> zaimplementowana) to wszyscy (w szczególności gazetki komputerowe)
> będą piali z zachwytu jakie to nowe rewolucyjne fiuczery i jak to bez
> nich się już żyć nie da.

tyle sie pisalo w prasie specjalistycznej o mikrokernelach.
co z tego? skoro kernele wiekszosci systemow to wielkie monolity,
z pluginami w postaci sterownikow. linux tez sie do nich zalicza.
jest co prawda konkurencja w postaci mikrokernela MACH, ale prace
nad nim nie sa zbyt mocno zaawansowane. sam mikrokernel dawno
jest godowy, ale mikroserwery realizujace poszczegolne funkcje
kernela klasycznego pozostawiaja duzo do zyczenia. szkoda :(

ale wracajac do watku glownego. jak microsoft zaimplementuje
mikrokernel w windowsach, gazetki beda pialy z zachwytu jakiez
to innowacyjne, i 64bitowe.