Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Marek Wojciechowski (mapson_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 13:42:01 MET DST

On Thu, 22 Aug 2002 18:19:51 UTC, Wojciech Gazda wrote:

> Czytam opinie o wyższości GUI UNIX-owego lub windzianego nad GUI Warp-a
> i chwytają mnie torsje. Że na przykład GUI Warpa jes złe, bo "koszmarnie
> brzydkie" i "nie da się zmienić schematów" :-(

Ależ Wojtku, oczywiście masz w 100% rację :-) ale mamy sezon ogórkowy
a dyskusja tak fajnie się rozwijała. 80 listów jednego dnia to tu
dawno nie było. Ciężką artylerię zostawiałem sobie na koniec a ty
popsułeś mi całą przyjemność. ;-)

Oczywiście najważniejsza jest funkcjonalność. Problem polega na tym,
że większość użytkowników nie ma pojęcia czego może chcieć od
komputera. I nie jest prawdą, że te brakujące funkcje są nikomu
niepotrzebne. To jest po prostu jak rozmowa ze ślepym o kolorach.
"Wszystkie GUI mają okienka i ikonki czyli działają tak samo, a więc
najlepsze jest to, które jest najbardziej kolorowe". Taka jest logika
90% użytkowników.

Problem polega na tym, że wygodę i funkcjonalność trudno jest
opisać/pokazać na zrzucie z ekranu. Tego trzeba dotknąć, i poważnie
poużywać przez pewien dłuższy czas. Dopiero wtedy widać kontrast w
wygodzie użytkowania poszczególnych GUI i naprawdę ciężko się wraca do
topornego windows.
Ja, gdy muszę, z tych czy innych powodów, usiąść do obcego komputera,
gdzie oczywiście najczęściej jest jakaś wersja windows, zaczynam
bluzgać po 2 minutach a po 5 mam ochotę wyrzucić monitor przez okno.

Smutna prawda jest taka, że nawet poważny procent użytkowników OS/2
nie potrafi dostrzec/docenić jego wszystkich zalet i na siłę próbuje
go używać na sposób windows.
Do moich "ulubionych" ostatnich wymysłów należy trend modyfikacji
mechanizmu cieni, tak aby cień mógł mieć inna nazwę od swojego
macierzystego obiektu. Kompletna bzdura IMHO wynikająca ze
zwindowsiowienia użytkowników i braku zrozumienia różnic cień/obiekt
(bo przecież w windows wszystko to są "skróty") czyli w sumie podstaw
WPSa.

Marek