Re: OS/2 Warp

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Sun 23 Jun 2002 - 22:05:53 MET DST

Boratynski wrote:

> W szkole mam zainstalowany ten system do obslugi aparatury (ktorej
> wredny producent dal wersje pracujaca tylko wlasnie pod os/2).
Producent nie jest wredny, lecz posługuje się systemem profesjonalnym.

> System opisany jest "OS/2 Warp" i chyba ma juz swoje kilka lat.
Jam mam kilkadziesiąt lat i nie stanowi to dla mnie problemu, OS/2
używam od wejścia wersji Warp3 czyli od 95 roku - bez żadnej awarii i
przeinstalowywania.

> W pewnym momencie system padl, udalo mi sie go odtworzyc z czegos co najbardziej przypominalo
> mi 'system restore' z Windowsa w wersji tekstowej...

Na użytkownika windzianego system zareagował jak winda - Przed próbą
odtworzenia należało poczytać bądź skontaktować się z grupą.
Przypuszczam, że odtworzył Pan instalację pierwotną, a nie ostatnią -
system pamięta ustawienia trzech "instalacji" (właściwie ustawień
systemu) - w praktyce najważniejszą dla użytkownika jest ostatnia według
daty (powinna być przekopiowana na CD, gdyż istnieje możliwość prostego
przekopiowania systemu po awarii i wszystko wraca do normy bez potrzeby
biegania po internecie i instalowania od podstaw).

>I teraz: zgubila sie drukarka (sterownik do hp lj 4p), znalazlem
> sterownik na stronie hp do oesa/2 i w jakis smieszy sposob go
> zainstalowalem. Moge otrzymac wydruk np. z notatnika, ale juz nie z programu
> do obslugi aparatury. Przy probie druku program wywala sie i nastepuje jego
> zamkniecie?

1 - Wywala się program czy system?
2 - jaki komunikat?
3 - czy tylko drukarkę wywaliło?
4 - wydruk był realizowany przez ikonę programu obsługi aparatury, czy
poprzez desktop, bądź powiązania z innym programem?
5 - drukarka Laser Jet (tak zrozumiałem)- jaki model ?
6 - jaka jest dokładna nazwa aktualnie założonego sterownika?

Co to za aparatura? - jakiego rodzaku pliki wychodzą z niej.
Awaryjnie: proponuję przenieść pilk wyjściowy do dowolnego edytora
tekstu poprzez schowek, zapisać i podjąć próbę wydruku. Z własnego
doświadczenia wiem, że takie przeniesienie jest mośliwe w ponad 90%
przypadków (za wyjątkiem niektórych formatów graficznych).

>Jakie rozwiazanie szanowni grupowicze by polecali sprobowac?

Drukarka powinna być rozpoznana przez system w czasie instalacji
selektywnej (możliwy wybór i dołożenie drukarki nierozpoznawanej).

Wyjście najlepsze - gdzie mieści się ta szkoła i wspomniana aparatura? -
Jesteśmy od tego żeby pomagać użytkownikom OS/2.

> Przemek
>
> PS. Wczesniej wszystko chodzilo ok

Bo ten system jest taki wredny, że nie pada bez ingerencji
użytkownika:))

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >