Re: Fwd: [OS/2News] osFree Technology Preview

Autor: MPSC NewsGateway-MPSCSN1 (MPSC_NewsGateway-MPSCSN1_at_email.mot.com)
Data: Fri 22 Feb 2002 - 09:33:19 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> [...]
>
> niby do tych dwoch powyzszych jest opendoc. co z tego skoro jego
> specyfikacja (ktora doczekala sie nawet normy ISO) jest tak
> skomplikowana, ze sie nie doczekala powszechnie dostepnej implementacji.
> do tego dochodza takie rzeczy jak:
> - DDE, czyli komunikaty miedzy aplikacjami (to jest termin z windowsa)
Nie ma sensu, mamy znacznie lepsze IPC: sa pipes, kolejki i sygnaly.
Pogrzeb DDE powinien byl odbyc sie juz dawno temu.

> - OLE, czyli osadzanie obiektow (tez z windowsa).
Nie wiem czy dobrze kojarze, ale chyba CORBA moglaby byc tu uzyta jako
podstawa implementacji.

> Wlasnie z powodu braku tych wszystkich rzeczy powyzej, taki StarOffice
> jest zamknietym monolitem. szkoda slow.

> standardu obslugi obiektow wogole. bo niestety dla WPS obiekt jest
> zbyt mocno zwiazany z plikami. I nie wszystkie atrybuty obiektow
> maja swoje odzwierciedlenie w EA.
Wprost przeciwnie -> patrz abstract objects. Drukarki, shadowy,
shredder, launch pad, widzialem kiedys kalendarz jako obiekt WPS...
Wszystko to siedzi przeciez w czelusciach *.ini. Moim zdaniem, logiczna
reprezentacja takich obiektow moglyby byc pliki. Taki sheredder - bylby
to plik w ktatalogu Desktop, ktory bylby interpretowany ("wykonywany")
przez pmshell jako aplikacja WPS (np. mialby w sobie odwolanie do odp.
dlli).

Mialoby to szereg pozytywnych skutkow ubocznych: na przyklad
wprowadzenie praw dostepu do plikow, automatycznie wprowadziloby prawa
dostepu do obiektow WPS, poniewaz bylyby one plikami... Zniklyby jaja z
nieskonczonym wzrostem plikow *.ini, przenoszenie obiektow WPS moznaby
wreszcie robic z poziomu command line, itd.

Wojciech Gazda
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.os.os2