Pomóżcie nowicjuszowi...

Autor: Maciek A.X. (mathaias_at_o2.plNOSPAM)
Data: Mon 18 Feb 2002 - 09:26:02 MET

Witam serdecznie wszystkich,

Od razu powiem, że systemu OS/2 nie znam w ogóle, ale niestety
stanąłem przed koniecznością zawodową i muszę zasięgnąć fachowej
porady.

Mam stację z OS/2 WARP i muszę na niej skonfigurować protokół
TCP/IP, tzn. nadać adres IP, skonfigurować routing itp. (po prostu
typowa sprawa).
Na czym polega mój problem ? Otóż korzystając z programu "okienkowego"
z zestawu "TCP/IP Shadow" ustawiam parametry dla interfejsu lan0.
Nadal nie mam wyjścia do sieci więc nic nie działa.
Sprawdzam patrametry poleceniem "ifconfig lan0" - i okazuje się, że
tutaj interfejs ten ma zupełnie inny adres (najwidoczniej ustawiony
przez kogoś przede mną).
Ustawienia routingu wyświetlane za pomocą "netstat" też są zupełnie
inne.

Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak jest, że widzę dwa zupełnie
różne adresy tego samego interfejsu ? Który z nich jest aktywny ? Jak
wpisać inny adres ?

Proszę wybaczcie, że zadaję tak proste pytania, ale dla mnie jest to
w tej chwili problem nie do przeskoczenia.

Z góry dziękuję za pomoc.

Maciek

PS. Dodam może, że pochodzę ze "świata Uniksa..."

--
( *** Please remove NOSPAM to reply *** )
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip