Re: Pomóżcie nowicjuszowi...

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Mon 18 Feb 2002 - 13:45:06 MET

On Mon, 18 Feb 2002 08:26:02 UTC, "Maciek A.X." wrote:

> Na czym polega mój problem ? Otóż korzystając z programu "okienkowego"
> z zestawu "TCP/IP Shadow" ustawiam parametry dla interfejsu lan0.
> Nadal nie mam wyjścia do sieci więc nic nie działa.
> Sprawdzam patrametry poleceniem "ifconfig lan0" - i okazuje się, że
> tutaj interfejs ten ma zupełnie inny adres (najwidoczniej ustawiony
> przez kogoś przede mną).
> Ustawienia routingu wyświetlane za pomocą "netstat" też są zupełnie
> inne.
>
> Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak jest, że widzę dwa zupełnie
> [...]

Prawdopodobnie Twój poprzednik stworzył gdzieś jakiś skrypt
ustawiający te wartości na sztywno. Sprawdź plik x:\mptn\bin\setup.cmd
Zobacz, czy w folderze OS/2system->Startup masz uruchamiany skrypt
tcpstart.cmd
Inne miejsca w które warto zajżeć to (poza tym skryptem, i jeżeli
istnieją) b4tcp.cmd, tcpexit.cmd i na wszelki wypadek x:\startup.cmd
gdzie x: to dysk systemowy.

Dodatkowo w katalogu 'echo %etc%' znajdziesz kilka plików których
przeznaczenie jest Ci zapewne znane.
Uwaga!
Możesz mieć dwa katalogi ETC, z których "aktywny" jest tylko jeden.
Ten wskazywany przez powyższą zmienną i najczęściej _nie_ jest to
\TCPIP\ETC

Marek