Re: Pom˘žcie nowicjuszowi...

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Mon 18 Feb 2002 - 13:41:10 MET

On Mon, 18 Feb 2002 09:33:09 +0100 (MET), Maciek A.X. wrote:

> [...]
>TCP/IP, tzn. nadać adres IP, skonfigurować routing itp. (po prostu
>typowa sprawa).
>Na czym polega mój problem ? Otóż korzystając z programu "okienkowego"
>z zestawu "TCP/IP Shadow" ustawiam parametry dla interfejsu lan0.
>Nadal nie mam wyjścia do sieci więc nic nie działa.
>Sprawdzam patrametry poleceniem "ifconfig lan0" - i okazuje się, że
>tutaj interfejs ten ma zupełnie inny adres (najwidoczniej ustawiony
>przez kogoś przede mną).
>Ustawienia routingu wyświetlane za pomocą "netstat" też są zupełnie

No to na dzień dobry sprawdź co jest w pliku C:\MPTN\BIN\SETUP.CMD.
To jest skrypt ustawiający taką konfigurację TCP/IP, jaka jest widoczna
w tym graficznym programie konfiguracyjnym.

Oczywiście wykonałeś po konfiguracji restart systemu ?

Jeżeli ostatecznie masz inną konfigurację niż ta zapisana w SETUP.CMD,
to oznacza tylko tyle, że istnieje w systemie drugi skrypt, który
jest uruchamiany przy starcie systemu i ustawia swoją konfigurację.

>Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć dlaczego tak jest, że widzę dwa zupełnie
>różne adresy tego samego interfejsu ? Który z nich jest aktywny ? Jak
>wpisać inny adres ?
>
>Proszę wybaczcie, że zadaję tak proste pytania, ale dla mnie jest to
>w tej chwili problem nie do przeskoczenia.
>
>Z góry dziękuję za pomoc.

Nie ma za co. Pytaj dalej, spróbujemy pomóc. Możesz również zadzwonić (telefony
w stopce), napewno załatwimy sprawę szybciej.

>Maciek
>
>PS. Dodam może, że pochodzę ze "świata Uniksa..."

No i bardzo dobrze. To znaczy że masz zdrowy punkt widzenia.

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20
30-898 KRAKÓW fax.(0-12)650-03-21